Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Viloläge eller logga ut?


Martassen
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Om man har öppet Teams och Excel eller liknande och ska ta en rast under mötet. Måste man gå ur mötet helt då?(Lämna). JAg tänkte typ om det går att slå av ljud och kamera i Teams och sätta datorn på viloläge? För det är väl det man väljer isåfall så man är tvungen logga in och när man kommer in slippa öppna alla program mm? Jag provade Logga ut och tyckte det inte funka. PRova viloläge och då verkar programmen vara öppna utan Teams. Man verkar vara tvungen öppna upp mötet på nytt.   Hur gör man om man har en dator och ska iväg luncha exempelvis och vill slippa öppna upp allt igen? Vill ju man ska behöva logga in.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Martassen:

Måste man gå ur mötet helt då?(Lämna). JAg tänkte typ om det går att slå av ljud och kamera i Teams och sätta datorn på viloläge?

Måste? Hur menar du då, vem skulle bestämma det?

Mute + stänga av kameran räcker väl? Om ens det. Är kameran på och du inte syns i bild så är du ju inte där.

Varför viloläge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändra energi-inställningar så datorn inte går i varken strömspar- eller viloläge under så lång tid du är borta från datorn. 

 

Lås sen skärmen med WIN + L när du går från datorn.

 

 

Redigerad av polken
  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Måste? Hur menar du då, vem skulle bestämma det?

Mute + stänga av kameran räcker väl? Om ens det. Är kameran på och du inte syns i bild så är du ju inte där.

Varför viloläge?

Jag menar typ att man tar en bensträckare på mötet  och lämnar datorn för en fika. Antar att många loggar ut om de ska på lunch 1 timma ?. Ibland är det ju lite mer spring på en del ställen med och känns säkrare logga ut om lämnar datorn . Fast går ju ta med ifs . 
 

jag har för mig teams varit öppet och skärm på hela tiden när jag kört teams hemma. Tror inte den går i vilioläge när teams är öppet. 


Aha låsa skärm alltså är grejen!?

fast hur blir det om jag bara kör win L utan att ställa in något kring energi? 
 

 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, skrev Martassen:

fast hur blir det om jag bara kör win L utan att ställa in något kring energi? 

Då kommer datorn gå i vilo- eller strömsparläge efter den tid som är inställd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev polken:

Då kommer datorn gå i vilo- eller strömsparläge efter den tid som är inställd.

Har för mig dator aldrig går i viloläge när just Teams är öppet ! När en dator  går i viloläge blir skärm svart och den vilar. Rör man den loggar man in och program är vanligtvis fortfArande öppna men just inte Teans? Jag vvalde viloläge(strömsparläge ) via avslutsikonen. 


Om ska ta lunch 1 timma. Låsa skärm eller köra viloläge då? Risk Teams stängs vid viloläge? 

 

Windows L  grymt bra   ?

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...