Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Radera kortuppgifter


kiwi01
 Share

Rekommendera Poster

Jag behöver söka igenom datorn efter eventuella sparade kortuppgifter/kontokort och radera dem. Har gjort det tidigare men kommer inte ihåg hur jag gjorde. 
Det gäller även kort för en annan person, inte bara mina egna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hittade jag i Chrome inställningar -  Betalningsmetoder - Sparade betalningsmetoder visas här; där är det tomt.
Men det stämmer ju inte riktigt, jag vet att ett kort är sparat för att Microsoft account ska kunna göra sin månadsvisa dragning. 
Finns det något annat sätt att kolla?
Edge har jag inte kollat ännu. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, skrev kiwi01:

Men det stämmer ju inte riktigt, jag vet att ett kort är sparat för att Microsoft account ska kunna göra sin månadsvisa dragning. 

Då måste det nog vara sparat på Microsofts server, som en del av kontouppgifterna, och då får du logga in på Microsoft-sidan för dina kontouppgifter och ändra där. Men det är alltså inget som är sparat i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, skrev Cecilia:

Då måste det nog vara sparat på Microsofts server, som en del av kontouppgifterna, och då får du logga in på Microsoft-sidan för dina kontouppgifter och ändra där. Men det är alltså inget som är sparat i datorn.

Microsoft låter jag vara, där ändrar jag bara när banken skickar ett nytt kort. 
Jag är mera bekymrad för att min väns (som har använt min dator) kortuppgift tycks ha kommit på villovägar. Det är jättemärkligt att någon skulle känna till hans kortnummer, utgångsdatum och säkerhetskod och  försökt betala med det vid ett nätköp medan kortet bevisligen låg i min skrivbordslåda vid den tidpunkten. Eller något var det väl som inte stämde eftersom bankens system spärrade kortet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är frågan om en prenumeration av Microsoft 365 (officepaketet). Så behöver du logga in på det Microsoft konto som är kopplat tlll din office prenumeration och ta bort dina kortuppgifter där. Det är inget som ligger i själva webbläsaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, skrev kiwi01:

Microsoft låter jag vara, där ändrar jag bara när banken skickar ett nytt kort. 
Jag är mera bekymrad för att min väns (som har använt min dator) kortuppgift tycks ha kommit på villovägar. Det är jättemärkligt att någon skulle känna till hans kortnummer, utgångsdatum och säkerhetskod och  försökt betala med det vid ett nätköp medan kortet bevisligen låg i min skrivbordslåda vid den tidpunkten. Eller något var det väl som inte stämde eftersom bankens system spärrade kortet. 

Låter ju skumt. Är ni säkra på att det har legat där hela tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här handlar INTE om mitt Microsoft-konto och mina kortuppgifter där. 
Jag vill söka igenom datorn för att försäkra mig om att det inte finns - eller finns - ANDRA sparade kortuppgifter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland läcker det ju kortuppgifter från diverse ställen. Ha svårt att se att det skulle bero på att det är något som finns sparat i din datorn på något sätt som skulle ha orsakat det hela.

 

Töm betalningsmetoder i respektive webbläsare. Då har du gjort vad du kan. Mig veterligen sparas inga kortuppgifter på annat sätt i en dator.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev ovan, har jag varit inne på Chrome och där fanns inga sparade kortuppgifter. Det finns ingenting att tömma. 

Men Edge?

Redigerad av kiwi01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...