Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hantering av era körkort , bankkort


Martassen
 Share

Rekommendera Poster

Hur gör ni när ni hanterar era , körkort , bankkort , telefon?  Kör ni plånbok ?

 

Jag kör plånbok.


Ska man ha separat plånbok med privat bankkort och körkort i? Ska man ha bankkort business där också? 

Har ni tips? Företagskortet används så sällan, ska man gömma undan företagskortet hemma och ta fram det enbart vid behov? Känns lite overkill skaffa säkerhetsskåp till företagskortet. Ha allt i plånboken och ha med sig plånboken och telefon vad  man än är eller ska man enbart köra privatkortvisa och körkort i plånboken?

Tar gärna emot tips. ?

 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget företagskort, men jag hade nog lagt det i samma plånbok förutsatt att jag förväntas använda kortet fysiskt. Om det är ett företagskort man egentligen bara förväntas använda vid internet köp så hade det fått ligga i tryggt förvar på kontoret. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp används sällan fysiskt. Hur är tryggt på kontoret? 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På kontoret så har alla medarbetare ett personligt skåp som, man låser och jag är inte speciellt orolig för att någon ska ta sig in där. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha. Men om jag lägger det nånstans gömt blir det väl bra. Har dock inget skåp att låsa. En lägenhet är ju låst dock.  

Redigerad av Martassen
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera kort går att lägga in i mobilen/smartklockan mha applepay och googlepay. Klockan har jag alltid med mig och kan betala med den. 
Jag har några fysiska kort som t ex körkort i plånkan. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har korten i plånboken.

Så blir jag av med korten kan jag ringa och förhoppningsvis spärra dem med telefon.

Redigerad av jannejanne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...