Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anagramgenerator?


Mikael63
 Share

Rekommendera Poster

Någon gång då och då skulle jag, på skoj, vilja testa vad man kan  få för alternativ om man kastar om bokstäver i ett ord, en fras, en förkortning.

Ordet behöver inte vara just ett ord utan skulle kunna bestå av AECDE.

Alla sådana sidor, som jag vid varje tillfälle hittar när jag söker, erbjuder "anagram generator" som använder en ordlista att leta bland.

Jag vill att alla möjliga kombinationer av, ex. AECDE eller EFORUM listas oavsett om det är ett ord eller inte.

Var kan man hitta en sådan "generator"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-02-02 15:31, skrev Mikael63:

Någon gång då och då

Nu senast gällde det fem bokstäver jag skrivit upp som kom-i-håg. Första bokstaven i varje ord (eg. dokumenttyp).

Jag skrev den i en viss logisk ordning som LAKYG och fick då en sån där väldigt lösryckt tanke att annan ordning kanske ger något som är enklare att komma ihåg. GLYKA skulle kanske funka bättre i detta fall. Egentligen är det bara trams från min sida.

Annat kan vara om jag vill vara, eller försöker vara, "rolig".

Som när ÅF Pöyry bytte namn till AFRY.

Givetvis ville man då kolla lite, man kan ex. Googla och se att  A fry kan betyda "litet yngel", eller så kan man köra en anagramgenerator.. och konstatera att det inte blev roligare än FYRA...

Men det kanske hade blivit något "kul".

 

Om man skulle få för sig att starta ett företag (nä) så kanske man då vill vara fyndig.

Man kanske använder ett företagsnamn som är en förkortning, typ IKEA, men som omkastat även blir kEIA och KEIA är även.. ja nåt annat.. 

 

Eller ett namn på en hund som omkastat blir ex. en egenskap hos den hunden.

 

Osv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...