Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Genväg på startsida


Gigabyte
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en Huawei / Android 7.0  mobiltelefon med Firefox webbläsare. Hur skapar jag en genväg/bokmärke till en viss webbsida på telefonens startsida?

Redigerad av Gigabyte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bokmärken/genvägar till flera olika webbsidor på startsidan men jag har glömt hur jag gjorde.

Redigerad av Gigabyte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut. Jag testade med Installera i menyn. Bild 1.

Då blev det en fungerande genväg som heter RainLoop. Bild 2. Vad nu RainLoop innebär. Frågan är nu hur jag redigerar texten i genvägen RainLoop.

När jag startar med genvägen RainLoop ser det ut enligt bild 3. Men när jag startar direkt i Firefox ser det ut enligt bild 4. Dvs det ser annorlunda ut i nederkant. I mina tidigare genvägar ser det ut som i bild 4.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Redigerad av Gigabyte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ingen vet så får det stå RainLoop tills vidare. Jag vet vilken mejlserver det gäller utan att det står så länge det inte behövs en till. En kort stund stod det "Lägg till på startskärmen" även i min mobil men när jag skulle testa en liten stund senare så stod det "Installera" igen. Det måste vara något som påverkar detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Gigabyte:

Om ingen vet så får det stå RainLoop tills vidare. Jag vet vilken mejlserver det gäller utan att det står så länge det inte behövs en till. En kort stund stod det "Lägg till på startskärmen" även i min mobil men när jag skulle testa en liten stund senare så stod det "Installera" igen. Det måste vara något som påverkar detta.

Det beror troligtvis på att du är inloggad på sidan som det står "Installera". Om du kontrollerar vad det står innan du loggar in, står det säkert "Lägg till på startsidan".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står installera även när jag är utloggad. Jag provade även att radera den gamla Tele2 genvägen men det står fortfarande Installera (och blir en genväg som heter RainLoop). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag när det står Installera. Det står Installera när jag skriver webmail.mhmail.se i Firefox. Dvs även innan jag loggat in. Jag vill kunna namnge genvägen till något annat än RainLoop. När jag surfar till någon annan webbadress står det Lägg till på startsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...