Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spraymail funger inte


Jumper4089
 Share

Rekommendera Poster

Hej!
Använder Windows 10 pro, Outlook 2010 och har Spray som min huvudsakliga emailleverantör ( 20 år minst).

Jag kommer inte in via Outlook eller Spray.se.

Dyker upp en ruta med användarnamn och lösenord. Trycker på OK och inget händer

Går att komma in via nymail.spray.se.
Skrivit och begärt hjälp från Spray. Ännu inget svar. Jag har betalt extra för Premiumfunktionen!
När jag använder nymail.spray.se så kan jag inte svara eller vidarebefordra mail.

Min hustru har samma leverantör men inga problem. Använder port 110 och 587.


Någon som har ett tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det finns nåt som heter nymail... så har de säkert ändrat förutsättningarna  för hur du ska ansluta med Outlook(eller andra program) Uppdatera kontot i Outlook med de nya inställningarna som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på alla problem det varit med Spray de senaste åren så rekommenderar jag ett byta till annan leverantör. Det är ju vansinnigt och extremt ovanligt att skicka mejlen okrypterade från servern till datorn numera.

 

2 timmar sedan, skrev Jumper4089:

Min hustru har samma leverantör men inga problem.

Tyder på att dina mejl ligger på en server som inte fungerar för närvarande medan din hustrus mejl ligger på en server som fungerar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Har provat allt ytterligare 5 gånger. 
Byter jag till min emailadress på min frus dator så fungerar det inte heller.

Byter jag till hennes emailadress på min dator så fungerar allt.

Eftersom jag kommer in via nymail.spray.se så har jag rätt lösenord och rätt adress.
Jag har provat alla möjliga adress och inställningar på Spray-Passagen- Support.

Jag har provat att kasta allt och börja om, ny installation Outlook2010, nä inte det heller.

Supportsidan har bara 5 år gamla svar.

Känns tröttsamt!

 

spray1.JPG

spray2.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Jumper4089:

Tack för svaren. Har provat allt ytterligare 5 gånger. 
Byter jag till min emailadress på min frus dator så fungerar det inte heller.

Byter jag till hennes emailadress på min dator så fungerar allt.

Eftersom jag kommer in via nymail.spray.se så har jag rätt lösenord och rätt adress.
Jag har provat alla möjliga adress och inställningar på Spray-Passagen- Support.

Jag har provat att kasta allt och börja om, ny installation Outlook2010, nä inte det heller.

Supportsidan har bara 5 år gamla svar.

Känns tröttsamt!

 

spray1.JPG

spray2.JPG

Det bästa är som Cecilia rekommenderar. Att byta e-post leverantör. Inte alltid det roligaste. Men mailen är så pass viktig idag, så är nog beredd att säga att det är värt det trotts det mer jobb det medför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Jumper4089:

Byter jag till min emailadress på min frus dator så fungerar det inte heller.

Byter jag till hennes emailadress på min dator så fungerar allt.

Tyder på att det är problem med den mejlserver som dina mejl ligger på men inte med den mejlserver där din frus mejl ligger. Det är nog bara att vänta på att Spray får ordning på den dåliga servern.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...