Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rippa (kopiera) musik från CD.


Har en fråga
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Har en fråga

Finns det ingen extern DVD/CD brännare som också kan rippa (kopiera) CD till Windows media player? Köpte en ny dator (Window 10 Home) häromdagen och upptäckte att man tydligen inte längre bygger in en CD-spelare. 

 

Window media player finns ju i datorn och jag vill kunna fylla på det biblioteket med musik som jag sen kan skapa spellistor från och bränna till en CD. På samma sätt som man gjorde blandband en gång i tiden ni som minns Happy Tape.

 

Men då måste jag ju kunna rippa (kopiera) musik från de CD jag har i hyllan till biblioteket först. Jag har varit ute på nätet och sökt men inte får inte  klara besked någonstans. Det finns ju en uppsjö av externa DVD/CD brännare men ingenstans står det att de också kan kopiera en musik-cd till datorn, i mitt fall till Windows media player. 

 

Tack 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Välkommen!

 

Alla externa DVD-brännare fungerar som om de vore en intern enhet.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga

Hej Mikael,

 

Tack för det klarläggandet ?

 

(Varför kan de inte skriva en så enkel sak, att det går att rippa med också, så gamla gubbar som jag begriper? Förmodligen för att det är så självklart. Som att man måste vända på en vinylskiva för att kunna spela andra sidan?.)

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Har en fråga:

Varför kan de inte skriva en så enkel sak, att det går att rippa med också

Står den informationen någonstans när det gäller interna DVD-brännare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fråga Mikael63

Bara för finns intern dvd/cd/Bluetooth spelar , eller extern av någon dessa Enhter.  

All nyttigt info bör stå med! 

Vad kunden gör  eller inte gör , med sina produkter . Kan inte tillverkar gissa sig till.

Att flytta media från enhet , bord vara självklar. 

Med dessa produktet .

 

Grund är spela upp, flyta och visa kan även spela in 

Vad är skillnad om den  sitter i daton eller utanför.  

Daton gör ingen skillnad !

Eller vi inte förstå oss på teknik! 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...