Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook 'kontakt-förutsägelser' (webb+android)


Okalettos
 Share

Rekommendera Poster

Hej, 

 

Jag har upptäckt att man kan 'radera' förutsägelser i outlook på webben, en i taget av de som föreslås när man ska skriva ett nytt mail och välja mottagare..

Det verkade bra, i brist på annat (!!)..

Men det är ett digert arbete om man vill få rent hus bland förutsägelserna utan att radera förutsägelser som man vill ha kvar (de som är aktuella i adressboken) för outlook har ju haft (och har fortfarande, trots allt prat om integritet) ovanan att spara mailadresser som man skickat till för hundra år sedan..

Så, om jag i mottagarfältet börjar skriva nån bokstav så kommer det upp fem förslag på den bokstaven.. Skriver man två så kommer lite andra förslag.. Detta är fruktansvärt irriterande.. Och det verkar inte finnas någon prioritetsordning i det som visas, dvs namn/adresser i aktuell adressbok kan komma på t ex 18e plats (dvs de syns inte om man raderat föregående 14st 'skräpadesser', en i taget)..

 

I outlook på webben så kan man ju alltid växla till adressboken och välja mottagare därifrån, men i outlook-appen för android (som jag nästan uteslutande använder istället för webben eller office-outlook2019) så finns ju tyvärr ingen synlig adressbok

 

Finns det något smidigare sätt att rensa adressförutsägelserna, även om man måste ta ett 'skräp' i taget?

 

OCH, kan man lägga till en förutsägelse?

(jag frågar för att, bland annat så finns inte förutsägelsen kvar till mitt eget namn/epostadress ?, så om jag ska skicka till mig själv, vilket händer ganska ofta, så måste jag skriva in hela min epostadress ?).. 

Redigerad av Okalettos
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här sidan ser ut att vara skriven för en äldre version av outlook.com men du kan kolla om det går att hitta samma inställning i den nuvarande versionen.

https://askleo.com/how-do-i-use-and-clear-outlook-com-contacts-and-auto-complete-suggestions/

Avsnittet Limiting auto-complete suggestions

 

Eller kanske denna sida: https://www.lifewire.com/delete-address-from-auto-list-outlook-1173778

Avsnittet om Remove an Address From the Autocomplete List in Outlook.com

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia, tack för tipsen :)

Tyvärr verkar de inte ge nåt när det gäller nuvarande outlook på webben..

 

Gud vad trött man blir på stora företag ibland.. "vi gör inget förrän minst 5 miljoner användare lämnat feedback om problemet, enligt våra mallar" ?

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...