Herr Hall Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Hej! Jag har en helt ny TP-link WiFi-adapter (TL-WN823N) kopplad i en ny dator. Den kladdar väldigt märkligt i mina ögon... Den hittar mitt WiFi och jag ansluter, kryssat i anslut automatiskt. Efter några minuter tappar den internet. Den är fortfarande ansluten till nätverket, men saknar internetanslutning. Ibland tappar den även anslutning till nätverket. Ibland hittar den nätverket igen, men ansluter inte trots att jag kryssat i att den ska ansluta automatiskt. Jag har testat att återställa nätverkskortet, även att avinstallera det... Men jag har slut på idéer... Mitt WiFi är ett mesh-system (TP-link Deco M9). Link to comment Share on other sites More sharing options...
polken Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Prova med en annan adapter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Herr Hall Posted January 25, 2021 Author Solution Share Posted January 25, 2021 Testade att installera andra drivrutiner, verkar lösa problemet. Installerade tillverkarens från hemsidan istället för de som Windows installerade automatiskt. har funkat några timmar nu... Mikael63 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Karivainio Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Hej! Synd att du inte köpte Tp Link Archer t3u i stället, då hade fått full nytta av ditt trådlösa nätverk. / Jari Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herr Hall Posted January 26, 2021 Author Share Posted January 26, 2021 Den jag har ingick till datorn... Men vad är skillnaden mellen den jag har och den du tipsade om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts