Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att komma åt mitt microsoft-konto


Spac3man
 Share

Rekommendera Poster

av någon anledning kan jag inte logga in på mitt konto.
då jag har gått över till gmail så har det tidigare inte gjort så mycket men jag hade tänkt att börja spela spel på min xbox 360 igen och då blir det ju problem då jag inte kan logga in på live där.
har använt det kontot i många år på xbox så det skulle vara jobbigt att behöva börja om med ett nytt.

jag har rätt lösenord men när jag försöker logga in på ms hemsida så vill microsoft verifiera kontot och den alternativa mailadressen har jag inte kvar. och när jag väljer att få en kod till en annan mailadress och fyller i den koden så hamnar jag alltid där man ska fylla i det där formuläret med för, efternamn och vad ens mamma heter osv.
jag har även provat det och varje gång så får jag info om att jag inte gett tillräckligt med info för att det ska funka.

när jag provade sist att byta ut min "alternativa mailadress" så fick jag info om att det ska ta en månad men att jag fortfarande kan logga in på min mailadress under tiden men det går inte.

finns det något annat sätt att få tillbaka kontot? om inte, kan jag skapa ett nytt microsoft konto och använda för att spela xbox 360? skapade ett men det går inte att logga in på live med det kontot. går in på "join the fun" för att komma in på xbox live men kommer bara tillbaka till rutan som visar avataren, (när jag gör detta på xbox-konsolen alltså).

har redan provad att logga i med appen microsoft authenticator men det gjorde ingen skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Cecilia:

ja jag har tidigare fyllt i formuläret med uppgifter för att verifiera att det är mitt konto men det har inte fungerat.

och när jag försöker logga in på kontot nu så står det: "ändringen av min säkerhetsinformation dröjer fortfarande" och att det ska ta en månad men att jag ska kunna logga in på kontot under tiden men när jag försöker logga in så kommer "hjälp oss att skydda ditt konto" upp igen och att jag ska verifiera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...