Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows har blivit segt


Hans Lövström
 Share

Rekommendera Poster

Hans Lövström

Använder Windows 10

Utgåva    Windows 10 Pro Insider Preview
Version    2004
Installerad    ‎2021-‎01-‎07
OS-version    21286.1000
Gränssnitt    Windows Feature Experience Pack 220.32303.0.2003
 

Office 365

Onedrive

Kaspersky Total Security

 

Allt har blivit segt som kall sirap, internet är segt trotts att jag har snabbaste Bahnhof fiber med 1000/1000 Mbit/s, officeprogrammen hinner inte med när jag skriver

För mig verkar det som att datorn ligger och jobbar mot Onedrive istället för mot C:

alternativt att Officeprogrammen inte ligger online utan på en server hos Microsoft

 

Någon som har ett tips

 

Hans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, skrev Hans Lövström:

För mig verkar det som att datorn ligger och jobbar mot Onedrive istället för mot ?

alternativt att Officeprogrammen inte ligger online utan på en server hos Microsoft

Det bör du ju kunna kontrollera om du tillfälligt inaktiverar nätverket.

Om det är så att du hela tiden jobbar mot molnet med kontorsprogram (och att det i sig då skulle upplevas segare) så ska ju inte det påverka hastigheten när du webbsurfar.

 

Ingen VPN inblandad?

Vad säker ex. https://fast.com/sv/ att du får för hastighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut när du kollar Resource Monitor (minns ej vad den heter i svenskt Windows) ?

Där kan du se belastning på CPU, RAM, disk och nätverk samt vilka programm/processer som ligger bakom det.

image.png.cf85c40b37ed77bca74270b667f37227.png

Redigerad av Cluster
Bild
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en tidig Insider preview som du har installerat så det är inte så konstigt att det kan hända saker med datorn.

21286.1000 är inte Windows 10 2004 utan 21H2. Den är under utveckling. Är du med i Insider programmet borde du vara beredd på att det kan uppstå oönskade effekter.

 

Jag föreslår att du går tillbaka till din förra Windows 10 version om du fortfarande kan det.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...