Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

cyberghost avslutat


Plaincollar
 Share

Go to solution Solved by Plaincollar,

Rekommendera Poster

Hej

Har avslutat prenumeration på Cyberghost. Då slutar internet att fungera, dock bara på lap toppen. Mobilen mår bra. "Det går inte att identifiera proxyinställningar automatiskt". Då mobil får internet (som också hade CG), kan felet inte gärna ligga i routern. Nätverkskunskapen är ingen stark sida...Vad gör man?

//Pc

 

Kör Windows 8.1

Redigerad av Plaincollar
Problemet löst.!!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du avinstallerat programmet , Vpn -programmet verkar försöka behålla kontrollen

över nätverksanslutningen, kolla dina inställningar för nätverket också, kolla även

Kontrollpanelen\Nätverk och Internet\Nätverksanslutningar om det finns något där

 

HANS

Ser nu att du har löst det

Redigerad av Hanse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Plaincollar:

Problemet löst.!!!

Kan du inte beskriva lösningen så att andra som får samma problem i framtiden vet hur de ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Jo. Om du tröttnar på VPN leverantören, slutar betala och de stänger sin tjänst är det troligt att du blir utan internet. Lösningen på problemet var enklare än jag trodde:

 

Kontrollpanelen - nätverk - markera ditt wifi - "ändra inställningar för anslutningen" - bläddra till protokoll TCP/IP4 - klicka på egenskaper - se till att "erhåll adress till DNS servern automatiskt" är valt och som i mitt fall inte VPN-leverantörens - ok - ok.

 

Erkänner att jag hade lite bråttom att skrika hjälp men googla på mobilen är inte kul. Men detta löste jag utan google!

Där går dock min gräns för nätverksproblem....

Hoppas detta kan hjälpa någon som säger upp sin VPN.

 

(Bra där Cecilia!)

proxy3.jpg

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...