Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gmail radbryt/byt?


laetitia
 Share

Rekommendera Poster

Har fått problem med Gmail. Den byter inte rad automatiskt utan texten bara fortsätter ut till höger så att säga om jag inte aktivt byter rad.  Man tvingas alltså scrolla åt höger för att läsa. Otroligt frustrerande.

Nån som har en tanke om vad som har hänt och vad man kan göra för att åtgärda det? Finns det nån inställning? 

 

Tacksam för svar!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Looks like you are using Plain Text Mode. Open the Composer to create a new message then click on the More icon (three vertical dots) at the bottom right.  If there is a tick beside Plain text mode, click on it to switch it off.

Det kanske är så att du, mot din vilja, använder Oformaterad text.

1. Klicka på Skriv för att skriva ett nytt meddelande

146925724_GmailOformateradtext.png.158e252951ff06fb43ec51682978735c.png

2. I detta meddelande klicka på Mer-ikonen (3 lodräta prickar) i högerhörnet längst ner.

3. Finns det en bock framför Oformaterad text?

4. I så fall klicka på bocken så den försvinner.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jo det gällde webvarianten.

Hade inte formaterad text bockad. 

Problemet verkar uppstå när jag skriver svar i trådar. När jag startar ett ny mail byter den rad som den ska. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du skriver svar i trådar? I Eforum? Loggar du in i Eforum eller i något annat forum när du är inloggad i Gmail?

 

Felet skulle i så fall kunna ligga i det forum du skriver i. 

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev mbgtmari:

När du skriver svar i trådar? I Eforum? Loggar du in i Eforum eller i något annat forum när du är inloggad i Gmail?

 

Felet skulle i så fall kunna ligga i det forum du skriver i. 

Ska nog vara mejltrådar, när man svarar andra och deras svar är inkluderat så blir det som en tråd av mejl.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...