Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur tillgår byte från G-mail till Thunderbird?


VIM
 Share

Rekommendera Poster

Hej, jag tillråddes i somras 2020 att byta mailleverantör från Thunderbird - som var en s.k. tredjepartsleverantör vilket sades vara dåligt - till G-mail. Tyvärr är, för mig, detta en väldigt krånglig leverantör varför jag vill byta tillbaka till Thunderbird som fungerade bra. MEN efter att ha, under flera timmar, försökt få tag på info misslyckas jag. Jag vill m.a.o. 1)TA BORT G-MAIL OCH ÖVERFÖRA ALLA KONTAKTADRESSER TILL THUNDERBIRD.    2) KAN JAG BEHÅLLA DEN GAMLA MAILADRESSEN - SOM SLUTAR MED "GMAIL.COM"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thunderbird är en e-postklient, ett program du installerar i datorn.

Det programmet kan hantera alla möjliga e-posttjänster, som Gmail, Outlook, Yahoo, Telia osv. Flera olika konton samtidigt.

 

Thunderbird är ingen tjänsteleverantör men Google/Gmail är det.

 

Mig veterligen finns det ingen e-postklient, program, som heter G-mail och som man kan installera på datorn.

Däremot kan man hantera en sådan tjänst med en valfri webbläsare på valfri dator genom att man loggar in "på webbmailen". 

 

I Thunderbird kan du alltså lägga till ditt e-postkonto från Google/Gmail.

Följer du den inbyggda guiden för att lägga till ditt Google/Gmailkonto kommer du att få alla kontakter och alla brev som du ser när du loggar in med en webbläsare.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...