Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Outlook sedan i höstas


Vattentornet
 Share

Rekommendera Poster

Vattentornet

Jag har använt Outlook som epostprogram i säkert mer än 20 år och oftast haft det som ett program ingående i Office, ibland separat. Sedan ett par år tillbaka finns det ju i Office 365 som jag prenumererar på mest för att behålla Outlook. Jag använder en stationär dator (en Lenovo köpt i juli 2019).

 

Efter en Windowsuppdatering i höstas krånglar Outlook. Det började med att eposten inte kom in automatiskt när jag startade programmet fast jag gjort en sådan inställning. Jag har förstås Inkorgen som startmapp men posten kommer inte förrän jag flyttat musen till en annan mapp, typ Spam, och sedan tillbaka. Inte heller Spamposten kommer in automatiskt.

 

Nu har dessutom hela programmet börjat med att plötsligt hänga sig, Outlook svarar inte, och jag måste starta om programmet vilket ibland kan ta flera minuter. Dessutom kan det då visa sig att post jag trodde var skickat inte alls kommit iväg.

 

Vad gör man? Måste jag byta epostprogram till Thunderbird istället eller finns det något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla program kan stöta på problem ibland, öven Thunderbird. Så att byta program är inte en lösning. 
Prova istället att reparera Office via >kontrollpanelen >avinstallera program >markera office 365 >klicka på ändra >reparera
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vattentornet

Tack, jag kanske inte ska nöja mig med att bara reparera Outlook, vilket sker då jag får ett felmeddelande vid hängning? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en onlinereparation.
Se också till att Office är uppdaterat till senaste version.

Nästa steg är att ta bort programmet helt och installera på nytt.

Redigerad av polken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vattentornet

OK. Jag får prova igen. Kanske kan det lösa problemet med posten som inte trillar in också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vattentornet

Gjorde en onlinereparation av Office365 igår. Tyvärr hade det ingen som helst effekt på problemet med att eposten inte kommer in av sig själv i inkorgen utan att jag måste titta i en annan mapp och sedan gå tillbaka till inkorgen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...