Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rotera film.


NinniWiktor
 Share

Rekommendera Poster

Hej. Jag har filmat med mobilen som jag sen lagt över på datorn.  Kopierade filmerna till ett USB-minne, för att  spela upp det på TV-skärmen med hjälp av MediaPlayer.  Det fungerade men filmen visas liggande. Vet någon hur man kan göra på ett enkelt sätt, att rotera den i rätt läge?

NinniWiktor

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag minns rätt från tidigare trådar så är det bäst att göra denna rotering i mobilen innan du tar dem till datorn.

(kan dock minnas fel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev Mikael63:

Om jag minns rätt från tidigare trådar så är det bäst att göra denna rotering i mobilen innan du tar dem till datorn.

(kan dock minnas fel)

Instämmer att bästa är rätta till det i mobilen .. jag fått lägga till baka  bilder i till mobilen , från min äldre släktingar 

Det bör gälla  även film ! 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råden jag hört från yrkesfolk är att aldrig filma med telefonen stående om avsikten är att visa på dator eller TV. Två tredjedelar av rutan blir svart och den återstående tredjedelen med bilder ser löjlig ut i en storbilds-tv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt Hockke. Jag envisas med att påminna min dotter om det men hon påstår att det är bättre att filma med IPhonen ”stående” om filmen ska visas på Facebook. Men när jag ska videoredigera hennes filmer i mitt videoredigeringsprogram blir det som Hockke beskriver, två svarta gardinkanter på filmens sidor. Någon påstår dock att denna olägenhet inte uppstår om man filmar med en Androidmobil stående.

 

VLC Media Player har en rotationsfunktion.

 

https://www.vlchelp.com/rotating-video-in-vlc-media-player/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...