Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

sata hårddisk


omega112
 Share

Rekommendera Poster

jag har ett par stucken satahårddiskar till bärbara datorer .det går inte formetera .jag försöker programera windows7 när jag ska programera så står det att det går inte köra windows7 på .finns det nåt program som man kan återställa hårddisk samma som förut eller drivrutiner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, skrev omega112:

jag har ett par stucken satahårddiskar till bärbara datorer .det går inte formetera

Om disken är helt tom behöver du ett bootbart medium. T.ex. ett bootbart USB minne eller CD/DVD med ett OS på.

 

40 minuter sedan, skrev omega112:

jag försöker programera windows7 när jag ska programera så står det att det går inte köra windows7 på

Menar du att du försöker installera Windows 7 på en sata disk till en bärbar dator, men att det inte går att göra det?

 

41 minuter sedan, skrev omega112:

finns det nåt program som man kan återställa hårddisk samma som förut eller drivrutiner

Det borde fungera att formatera och installera förutsatt att du har ett bootbart medium samt att du ställt in BIOS på att först försöka boota från USB eller DVD beroende på vad du har på den aktuella datorn. Är den inställd på HD och hårddisken är tom kommer datorn inte kunna boota upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>kontrollpanelen >system >diskhantering

(ungefär, tog det ur minnet)

Redigerad av polken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datorn hittar hårddisken .när jag vill instellera windows7  då står så här disk 0 inte allokerat utrymme   149.0 GB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...