Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hejdå Spotify - Hej Deezer!


Hakinger
 Share

Rekommendera Poster

Blev tipsad om Tidal istället för Spotify eftersom den erbjuder bättre ljudkvalité och testade den. Trots att jag passerat de 50 och därmed automatiskt sämre hörsel (och lite tinnitus) kunde jag höra tillräcklig skillnad för att jag skulle börja fundera på att betala för bättre ljud.


Sålunda började jag titta hos Spotify, som jag betalat för sen starten, var jag kunde skaffa bättreljudabonnemang. Till min förvåning fanns det inte, och till råga på allt har de inga planer att införa det heller av vad jag kunde utläsa på deras forum och de många under flera år gamla önskningarna från användarna. Så då börjar man ju titta efter något annat. Det finns ett par Hifi-tjänster till, Amazon Music HD och Quobuz, men de väljer att inte erbjuda sig i Sverige så de gick ju bort direkt.

Tidal Hifi är dock hutlöst dyrt (279kr i månaden :o) så jag började titta runt och hittade Deezer Hifi som också erbjuder okomprimerad musik, men bara för 149kr/mån. Så det var ju taget och jag sa upp Spotify omedelbums.
Först var jag lite orolig för jag har alltid gillat Spotifys musikgenerator som skapar listor utefter den musik jag gillar. Men deezer verkar ha en sån också och förhoppningsvis blir den bättre ju mer den lär sig.

Lite lustigt dock att man i iPhones prenumerationstjänst inte kunde ta Hifi-abonnemanget (bara "premium" samma kvalité som i Spotify) Den tog jag först för jag trodde att "premium" var bättre ljudkvalité och blev besviken, det lät ju inte alls Hifi. Och dyrare var den också. 129kr för abonnemanget som man bara betalar 99kr för om man tecknar upp sig för på deezers hemsida. Antar att det är Apples app-avgifter som gör det dyrare att ta abonnemanget via Apple.
Men på deezers sajt gick det bra att starta Hifi-abonnemanget, med 30 dagars testperiod.


Jag tycker jag hänger med ganska bra, men deezer har undgått mig så detta var en väldigt positiv överraskning. Det skrivs ju bara om Spotify och apple music. Att Apple inte erbjuder Hifi-kvalité i sin musiktjänst är lite märkligt tycker jag då de vill framställa sig som, och ofta är tycker jag; "premium"..
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag älskar det faktum att deezer-appen i telefonen inte är nerskräpad med förslag på ointressanta podcasts utan man ser bara musik (listorna) Vill man lyssna på poddar så har de en dedikerad sida bara för dem,  precis som det ska vara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...