Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

McAren
 Share

Rekommendera Poster

Att högerklicka på ett mail med tvivelaktig avsändaradress och blockera avsändaren. Hjälper det?

I dialogrutan Microsoft Outlook står att: Avsändaren med 15-20 tecken före  @tbjnjpu.com har lagts till listan spärrade avsändare och meddelandet har flyttats till skräppostmappen.

Sen brukar jag klicka på mappen skräppost och tömma den. Då raderar man allt i mappen. Men kanske även blockaden till den avsändaren?

Använder Microsoft Outlook i Office 365 för e-posten. Men skräpmailen kommer även i Windows 10 mail.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev McAren:

Att högerklicka på ett mail med tvivelaktig avsändaradress och blockera avsändaren. Hjälper det?

Det bör ju hjälpa om just den avsändaren skickar fler mejl.

 

12 minuter sedan, skrev McAren:

Då raderar man allt i mappen. Men kanske även blockaden till den avsändaren?

Outlook bör ha en särskild lista med alla spärrade mejladresser så det ska inte vara beroende på hur länge mejlen ligger kvar i skräppostmappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du alternativet Skräppostalternativ under Skräppost då du högerklickar på ett mail?

Det har jag i Outlook 2019. I Skräppostalternativ finns en antal flikar, bl.a. Spärrade avsändare där alla mina spärrade avsändare finns efter att jag tömt skräppostmappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Avicii.

Nu har jag lärt mig något nytt om Windows Outlook. mina spärrade avsändare fanns också kvar där.

Problemet med att man får mängder av sådana här skräpmail, verkar vara att de som sänder ut den lägger till en bokstav eller siffra i avsändaradressen, så den kommer nästa dag igen.

Men nu vet jag att spärren ligger kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...