Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte klona från gammal mobil till ny mobil


Lighthouse2
 Share

Go to solution Solved by Lighthouse2,

Rekommendera Poster

Gamla mobilen:   Android -  Huwawei

Nya mobilen:   Motorola G9

 

Har skaffat en ny mobil och trodde det skulle vara enkelt att föra över allt via dom appar, kalender, foton osv. som visar "hur lätt det är att göra det",

men så klart går det inte. Den nya (Motorola) hittar inte den gamla mobilen, hur man än söker och vilken app som ska fixa detta jag än hittills har använt.

Foton ligger sparade på minnet på mobilen så dom är inte i molnet.

 

Har bl.a använt mig av appen "CLONEit" men där hittar inte nya mobilen den gamla vid sökningen (ominstallerat, testat otaliga gånger, samma wifi nätverk osv).

 

Har ni tips på hur man löser detta?!!! 

(Ni får gärna skicka DM om det är ur reklamsynpunkt inte ok att lägga ut om några appars namn i tråden).


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Lighthouse2:

Har ni tips på hur man löser detta?!!! 

Jag har använt mig av Phone Clone med lyckat resultat.

Finns beskrivet på Huawei samt även i Google Play

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Tack för goda förslag!  Till slut så gick det!   Prövade båda förslagen men ingen av dem ville låta nya mobilen kopplas ihop med gamla! Den hittades helt enkelt inte av appen/programmet.

 

Men med appen SyncTrans gick det till slut så nu är det klart. Tur man inte byter mobil ofta!

 

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, skrev Lighthouse2:

Prövade båda förslagen men ingen av dem ville låta nya mobilen kopplas ihop med gamla!

MyPhoneExplorer hanterar en och en telefon åt gången och man behöver installera Appen även i mobilen.

Jag använder den då och då för att ta backup och/eller städa bland kontakter. Det den inte klarar är att skicka MMS. SMS går bra samt ringa & svara. (fast med ljudet via mobilen, inte datorn)

Man tar backup av ena telefonen och återställer på den andra.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...