Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ametist123

Hur komma i kontakt med Microsoft support (Hotmail)?

Rekommendera Poster

ametist123

Hej,

Jag har ett mailkonto till min son. Men det står olika personnummer på det och samma konto i mobilen (?), så jag försöker ändra så det blir samma (mitt personnummer istället så det blir enklare).

Jag lyckas ändra kontot på hans mobil, men det slår inte igenom på mailkontot när jag går in via datorn. Jättekonstigt!

Jag har försökt komma fram till någon support, så de kan hjälpa mig att ändra detta, men kommer inte fram så jag kan maila, ringa eller chatta med någon "riktig" människa. Kan någon hjälpa mig hur man gör? Var hittar jag denna support?

Skicka bara runt till olika sidor utan hjälp....

Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Eftersom hotmail/live/outlook.com är en gratis tjänst ingår det nog ingen personlig support.

Behöver man verkligen ange personnummer för ett mejlkonto?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pelle Penna

Ja det känns m

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Eftersom hotmail/live/outlook.com är en gratis tjänst ingår det nog ingen personlig support.

Behöver man verkligen ange personnummer för ett mejlkonto?

Ja det känns inte riktigt att ange pnr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mikael63

Är det här det inte går att ändra?

image.thumb.png.1bbd93f0a9a2b424dca9202e4a7875f9.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Automan
7 timmar sedan, skrev ametist123:

Jag har ett mailkonto till min son. Men det står olika personnummer på det och samma konto i mobilen (?), så jag försöker ändra så det blir samma (mitt personnummer istället så det blir enklare).

Jag lyckas ändra kontot på hans mobil, men det slår inte igenom på mailkontot när jag går in via datorn. Jättekonstigt!

Det är lite olika sätt att ändra födelsedatum beroende på åldern på den som kontot står på.

Hittade följande sidor som tar upp hur man gör:

https://support.microsoft.com/sv-se/account-billing/ändra-födelsedatum-för-ett-microsoft-konto-837badbc-999e-54d2-2617-d19206b9540a

https://answers.microsoft.com/sv-se/outlook_com/forum/oaccount-omyinfo/ändra-ålder-på-microsoft-konto/f4bddc57-0e56-4993-98d8-5b3b821d7450

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
polken

Kan det vara så att du tittar på olika konton men med samma användarnamn(e-postadressen). 

I mobilen är det kanske t ex gmail-kontot men med hotmail-kontots mailadress som användarnamn. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...