Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur komma i kontakt med Microsoft support (Hotmail)?


ametist123
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har ett mailkonto till min son. Men det står olika personnummer på det och samma konto i mobilen (?), så jag försöker ändra så det blir samma (mitt personnummer istället så det blir enklare).

Jag lyckas ändra kontot på hans mobil, men det slår inte igenom på mailkontot när jag går in via datorn. Jättekonstigt!

Jag har försökt komma fram till någon support, så de kan hjälpa mig att ändra detta, men kommer inte fram så jag kan maila, ringa eller chatta med någon "riktig" människa. Kan någon hjälpa mig hur man gör? Var hittar jag denna support?

Skicka bara runt till olika sidor utan hjälp....

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom hotmail/live/outlook.com är en gratis tjänst ingår det nog ingen personlig support.

 

Behöver man verkligen ange personnummer för ett mejlkonto?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det känns m

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Eftersom hotmail/live/outlook.com är en gratis tjänst ingår det nog ingen personlig support.

 

Behöver man verkligen ange personnummer för ett mejlkonto?

Ja det känns inte riktigt att ange pnr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev ametist123:

Jag har ett mailkonto till min son. Men det står olika personnummer på det och samma konto i mobilen (?), så jag försöker ändra så det blir samma (mitt personnummer istället så det blir enklare).

Jag lyckas ändra kontot på hans mobil, men det slår inte igenom på mailkontot när jag går in via datorn. Jättekonstigt!

Det är lite olika sätt att ändra födelsedatum beroende på åldern på den som kontot står på.

 

Hittade följande sidor som tar upp hur man gör:

https://support.microsoft.com/sv-se/account-billing/ändra-födelsedatum-för-ett-microsoft-konto-837badbc-999e-54d2-2617-d19206b9540a

 

https://answers.microsoft.com/sv-se/outlook_com/forum/oaccount-omyinfo/ändra-ålder-på-microsoft-konto/f4bddc57-0e56-4993-98d8-5b3b821d7450

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du tittar på olika konton men med samma användarnamn(e-postadressen). 

I mobilen är det kanske t ex gmail-kontot men med hotmail-kontots mailadress som användarnamn. 
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...