Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Office 365 avslutat abonnemang


Magnificus
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har tidigare haft office 365 i mitt företag. det har varit knutet till 2 e-postadresser kopplade till företagets domännamn.

Jag har avslutat abonnemanget sedan ett halvår tillbaka. 

Det gör givetvis att office inte längre synkar mina filer vilket ju är som det ska.

Till frågan: Jag har kvar office-programvaran på i min hemma PC och använder outlook för min e-post. 

I outlook finns 3 konton, två av dom knutna till min ex. företagsdomän med motsvarande suffix och det tredje, som numera är min enda epostadress är ett g-mailkonto.

Nu vill jag "create rules" och då vill outlook att jag loggar in med mitt echangeinlogg. Detta är knutet till mitt numera avslutade office 365. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

radera dina inaktiva konton, koppla bort Outlook från ditt jobbkonto och koppla ihop det med din privata profil som du måste ha för att kunna köra programmen.

Eller hur ser ditt abonnemang för Office 365 ut idag? har du någon aktiv licens?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Radera inaktiva konton...Då försvinner alla gamla mailkonversationer. Om vi börjar där, kan jag spara konversationerna för att användas vid behov senare?

Nej, jag har ingen aktiv licens längre.

Radera kan jag göra men koppla ihop med min privata profil... Hur kommer jag åt min privata profil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan licens kan du inte använda office-komponenter som outlook.

Rekommenderar då att du söker efter annat e-postprogram att använda.

 

För licens måste du ha.

Om du exempelvis öppnar ett office-program och klickar på "Konto", vad står det där?

bild.png.b8802fb3b0b9758af8ad4ca4ccd807e3.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Monshi:

Rekommenderar då att du söker efter annat e-postprogram att använda.

Varför då? Det går ju bra att betala privat för en office-licens. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev Magnificus:

Tack. Radera inaktiva konton...Då försvinner alla gamla mailkonversationer. Om vi börjar där, kan jag spara konversationerna för att användas vid behov senare?

Nej, jag har ingen aktiv licens längre.

Radera kan jag göra men koppla ihop med min privata profil... Hur kommer jag åt min privata profil?

Exportera först alla mail, kontakter o kalender mm till en pst-fil. Sen kan du radera kontona. Importera sen pst-filen så har du kvar allt igen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev polken:

Varför då? Det går ju bra att betala privat för en office-licens. 

Visst, men har trådskaparen en? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, skrev Monshi:

Visst, men har trådskaparen en? 

Programmet har den och det var det du föreslog att skaffa annat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...