Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Koppla dator med bluetooth apparat


Dimos
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en Xiaomi Mi bluetooth speaker och jag vill koppla den till min ASUS xi350 med bluetooth, för att förstärka ljudet.

När jag tittar på "Bluetooth och andra enheter" under Inställningar, ser jag inte min Xiaomi.

Jag har avaktiverat bluetooh från min iPhone och iPad.

När jag startar Xiaomi, säger den inte "connected" som den brukar om den hittar en bluetooth enhet (tex iPhone).

Jag hade förväntat mig att antigen Xiaomi skulle hitta min ASUS-dator eller tvärtom.

Går det överhuvudtaget att koppla dessa två apparater via bluetooth, eller vad gör jag för fel?

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en gräns för hur många du kan para med. En del tar bort den första parade när man lägger till fler.  Andra måste nollställas när gränsen är nådd. Ta reda på vad som gäller för din och hur du gör. 
 

 

Redigerad av polken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svaret.

Som jag skrev har jag kopplat bort andra enheter som var kopplade med bluetooth.

Du äger "Ta reda på vad som gäller för din och hur du gör": Menar du datorn eller speakern?

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Dimos:

Hej och tack för svaret.

Som jag skrev har jag kopplat bort andra enheter som var kopplade med bluetooth.

Du äger "Ta reda på vad som gäller för din och hur du gör": Menar du datorn eller speakern?

Tack

Alla enheter har en gräns men externa brukar ha betydligt lägre än datorn. Så jag menar speakern. Den kanske max kan ha 3-4 st sen är det fullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att speakerns gräns gäller även om inga apparater är kopplade med bluetooth just nu?

Vet du om man kan nollställa denna gräns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, gränsen är för hur många parade enheter den kan ha. Oavsett om de är anslutna eller inte. 
Vilken gräns just din modell har eller hur den hanterar/nollställer borde stå i dess bruksanvisning. 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den korta xiaomi-manualen nämns ingenting om antal eller max enheter.

Jag ger upp just nu men jag ska också försöka att koppla enheterna via en 3,5 kontakt.

Tack för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen kan man rensa eller så brukar det i enklare hörlurar vara att de helt enkelt glömmer bort en tidigare koppling när man skapar fler än hörluren kan hantera.

 

Vad händer med högtalaren när du ställer in den att söka ny BT-kontakt?

Testa och glöm den på din telefon och anslut igen med den exempelvis för att bekräfta att det går.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...