Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket Microsoft Office?


waqr
 Share

Rekommendera Poster

11 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det går att ställa in Outlook.com så att den automatiskt importerar mejl från andra mejladresser, t ex Gmail eller Telia. Man behöver ju dock ett Microsoft-konto.

Tänkte inte på det, men så går det ju att göra. Förutsätter det då att man också har en mejladress hos Microsoft (för själva Microsoftkontot kan ju andra mejladresser användas)?


Och motsvaraden gäller väl om man föredrar att använda Gmail, att Gmail kan importera från andra mejladresser.
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Det går att ställa in Outlook.com så att den automatiskt importerar mejl från andra mejladresser, t ex Gmail eller Telia. Man behöver ju dock ett Microsoft-konto.

Har man e-postadresser hos flera operatörer, inklusive Microsoft, så kan importen vara praktisk. Annars kan man ju använda webbmejlen hos sin e-postleverantör (som de flesta numera erbjuder). Fast en anledning kan vara om man föredrar gränssnittet hos Outlook.com och funktioner som inte finns i webbmejlen hos operatören för sin e-postadress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
2020-12-29 12:06, skrev Mikael63:

Nu har jag inte läst villkoren för just detta abonnemang men det kan ju finnas en uppsägningstid också.

Låt säga att uppsägningstiden är en månad och man vill pröva i en månad. Då kan man behöva säga upp abonnemanget redan dag 2.

Jag har prenumererat på paketet och det är ingen fara. De påminner i god tid. Jag har sju dagar kvar och fick påminnelse idag om att två dagar innan måste jag avbeställa senast. Så man kan prova i lugn o ro.

Jag tycker det inte är dyrt med den pengen för det du får. Du kan dela med fem personer och de personerna i sin tur kan installera paketet på alla sina datorer. Man kan ju dessutom dela på kostnaden om man vill det.

 

Dessutom har man 1TB lagring i molnet på OneDrive. Har jobbat med MS 2010 hittills. Jag känner mig mycket peppad att börja med 365. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...