Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort Onedrive i Windows 7


Lolenona2
 Share

Rekommendera Poster

Hej! 

Jag har en gammal dator med Windows 7. Jag behöver använda den för att köra ett program som bara funkar på den. Jag ser att jag har många bilder sparade lokalt i Onedrive och funderar därför på att "släppa" bilderna så de bara ligger i molnet men  hur gör jag? Ett annat alternativ skulle vara att helt ta bort Onedrive på den datorn men då blir jag osäker på om allt i Onedrive är synkat så jag inte tappar något. Finns det någon som har tid och lust att hjälpa mig??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med logga in på webbsidan för Onedrive och kontrollera att de verkligen finns i "molnet".

https://onedrive.live.com/

Sen ska man väl inte bara förlita sig på att filer ligger på Microsofts server utan man bör ju ha dem lokalt också så du bör ladda ner dem på en annan dator också (ladda ner och inte synkronisera) för då vet du att du har ytterligare en kopia om de skulle försvinna från servern för att något går fel. Man ska ju alltid ha en säkerhetskopia av alla viktiga filer.

 

Sen kan du se till att datorn med Windows 7 inte har kontakt med internet när du avinstallerar Onedrive.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...