Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Movie Maker i WinXP kraschar vid MPG-import


dosman
 Share

Rekommendera Poster

OT: @Mikael63 Du behöver inte verifiera det jag sagt om stölder av filassociationer. Jag ljuger inte. Du verkar vara en slags överdomare. Om du och övriga moderatorer misstänkliggör medlemmarna på eforum är det lika gott att sluta göra inlägg. F ö varnar jag huvudsakligen för stölder av filassociationer. Om ni besväras av mina "varningar" så kan jag radera berörda inlägg.  Tala om att "Kasta pärlor för svin".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT även detta :)

 

När man installera program från nätet bör man vara uppmärksam på varifrån man hämtar programmen och vad det frågar efter under installation.

 

En del är riktigt fula och göra saker bakom kulisserna, andra halvfula med en förvald kryssruta och en del måste man, som det borde vara, aktivt associera med filer.

 

Egentligen borde det vara som på android/iphone, allt man installerar måste klart och tydligt anmäla vad för resurser som ska användas och alla måste godkännas (utom några grundinställningar).

 

@Mållgan

Registerposter är normal inget problem, de som inte används, de stör inte.

Risken är snarare att genom att ta bort saker ur registret stör man funktionalitet i andra installerade program.

Min åsikt, dessa rens-program behövs inte.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev dosman:

OT: @Mikael63 Du behöver inte verifiera det jag sagt om stölder av filassociationer. Jag ljuger inte. Du verkar vara en slags överdomare. Om du och övriga moderatorer misstänkliggör medlemmarna på eforum är det lika gott att sluta göra inlägg. F ö varnar jag huvudsakligen för stölder av filassociationer. Om ni besväras av mina "varningar" så kan jag radera berörda inlägg.  Tala om att "Kasta pärlor för svin".

Nu gällde det väl inte att verifiera vad du skriver utan att verifiera om gratisvarianten uppförde sig på något annat sätt an betalvarianten. Alltså inte något misstänkliggörande.

 

Det är väl inte heller någon som har klagat över att du har meddelat vad som hände med filassociationerna.

 

Cecilia

Moderator

Redigerad av Cecilia
  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev dosman:

Efter ett kort test vill jag utfärda en varning för programmet VideoPad! För det första är det ett 'trial'-program.

Vet inte vilken version du laddat ned, men jag laddade ned den fria versionen och provade installera den.

Om jag väljer Help --> About VideoPad... får jag upp följande dialog

 

bild.png.17394e7cf5be5c5672761cd14f467795.png

 

Fick version 8.97 då jag laddade ned den, men i ditt inlägg där du har en skärmdump från programmet står det att din version är 9.04. Kan det vara så att du laddat ned "trial" versionen istället för den fria versionen?

 

Jag behåller programmet tills vidare och får se om även denna version får en popup om att det är en "trial demo" version.

 

För övrigt delar jag inte din uppfattning att man ska varna för att ett program är "trial" utgåva. Fördelen med trial är att det ger möjlighet att testa och utvärdera innan man köper den fulla versionen. T.ex. har Total Commander samma upplägg, där man kan testa innan man köper och jag tycker det är ett vettigt upplägg och inget som gör Total Commander till ett sämre program.

 

11 timmar sedan, skrev dosman:

För det andra lägger det utan att fråga beslag på associationer på ett 50-tal filtyper.

Tack för upplysningen. Det är tråkigt om det sker utan någon möjlighet att påverka detta, men om programmet fungerar bra i övrigt kan man kanske återställa associationerna för de filtyper man inte vill ha kopplade till programmet.

 

 

 

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag installerade den fria versionen av VideoPad den 3 januari. Har inte kört det varje dag, utan det var mer för att se om även denna version var en "trial" som @dosman råkat ut för.

 

Idag när jag startade programmet fick jag upp följande dialog

 

1873718425_VideoPadProfessional_003.png.601859c63fbdc2799b31af179e741ba6.png

 

Klickar jag på "Try the free lite version" startar programmet och nästa gång jag kör programmet får jag upp denna dialog. Det räcker att klicka på "Certify" knappen för att komma in i programmet.

 

1609257744_VideoPadFreeVersion_004.png.badbc7fbbb94318a23e2f117b7fd7828.png

 

Dock har denna dialog alltid kommit upp sedan jag installerade programmet, men det ser ändå ut som att den fria versionen fortsätter att fungera efter att man fått möjligheten att tacka nej till professional versionen.

 

För den som är intresserad av detta program, men inte vill köpa professional versionen finns det möjligheten att ladda ned den fria versionen som inte kommer sluta fungera efter en viss tid. Bara som information

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...