Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mejl flyttas till Papperskorg i Outlook


Pelleman Jensen
 Share

Rekommendera Poster

Pelleman Jensen

Hej,

Jag saknade ett mejl på en offert häromveckan och hittade det i Papperskorgen efter idogt letande, och det var ju inte mycket att säga om, tänkte jag.

Detta var dock tills jag tittade närmare i Papperskorgen, för där låg ju hur många mejl som helst som jag hade behövt läsa.

Mejl som skulle hamna i specialdesignade mappar och som alltid hamnat där fram tills för ett par månader sedan, typ nyhetsbreven från min golfklubb, infobrev om resor, etc.

Jag fattar absolut ingenting, för dessa mejl har alltså tydligen inte hamnat i Skräppostmappen först utan gått direkt till Papperskorgen (eller hamnat där och legat där en ytterst kort stund).

Jag gillar inte när program ska bli "smarta" och själva förstå om jag vill eller inte vill läsa ett mejl! Det kan ju hända att jag vill /kan läsa det först efter ett par dagar när programmet redan flyttat det till Papperskorgen!

Nu hittar jag ingen inställning där jag kan ändra detta heller, så min fråga är om någon vänlig själ kan förklara vad det är som händer?

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du har lagt in regler som kollar något i inkommande mejl och då ska flytta mejlet till en annan mapp?

Har du kollat att det inte har blivit något fel i reglerna?

Kanske pröva med att ta bort reglerna och lägga dit dem på nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...