Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows apps


Mesa
 Share

Rekommendera Poster

 

Min dator behöver bantas med onödig innehåll och jag undrar vilka appar kan jag bli av med. 
Bifogar här en skärmdump av Revo Uninstaller, och frågan är att vad blir konsekvens om jag kastar t.ex Facebook som tar jättemycket plats av datorn. Eller de 6 översta appar? Någon som vet? 

Windows apps.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv flera Windowsprogram jag sällan använder. Windows är noga med att ständigt uppdatera dem men de tar inte upp stor plats hos mig. Några exempel: Din telefon 245 kB 2020-12-16, Lokaliserat gränssnittspaket för svenska 16,0 kB 2020-10-16, Microsoft Foton 101 MB, Microsoft News - Nyheter 16,0 kB,  2020-12-14, Microsoft OneDrive 148 MB, OneNote for Windows 10 350 kB 2020-12-13, Kartor Microsoft Corporation 16,0 kB 2020-12-18.

 

Skype har jag avinstallerat eftersom jag inte använder det. Facebook har jag aldrig installerat. Om man inte använder något måste man ju inte ha det på hårddisken.

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara säker på att man inte avinstallerar något som Windows anser vara olämpligt att avinstallera så är det bäst att använda Windows egen avinstallationsfunktion i stället för program från andra håll som kan orsaka problem.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder flitigt Facebook och har och deltar många Fb-grupper. Men jag förstår inte varför FB tar så mycket plats på min HD. Din Telefon också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tycker jag väl inte att det är så mycket när man normalt har hårddiskar/SSD som är 1000 gånger större. Men du kan stänga av alla anslutningar till routern och se hur mycket information som då finns tillgängligt i datorn.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...