Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
5DatorBytt

W 10 uppdatering 1909 till 2004

Rekommendera Poster

5DatorBytt

Idag så gjorde jag en uppdat. på W 10 eftersom det fanns en sedan uppdat. 1909 till 2004.

Men det blev blåskärm , och som tur var hann jag inte göra något förrän Wndows självt ångrade och gjorde en återställning till tiden precis innan. 

Till frågan: Har någon varit med om detta någon gång att W, självt ändrar när det inte fungerar fullt ut. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
X-Men
23 minuter sedan, skrev 5DatorBytt:

Idag så gjorde jag en uppdat. på W 10 eftersom det fanns en sedan uppdat. 1909 till 2004.

Men det blev blåskärm , och som tur var hann jag inte göra något förrän Wndows självt ångrade och gjorde en återställning till tiden precis innan. 

Till frågan: Har någon varit med om detta någon gång att W, självt ändrar när det inte fungerar fullt ut. 

Jag skulle föreslå att du skippar uppdatering till version 2004 och går direkt till den senaste versionen, 20h2 istället.

Det finns kända problem med version 2004 och här är en länk till lite om det:

https://support.microsoft.com/sv-se/help/4551203/updating-to-windows-10-version-2004-on-devices-with-hypervisor-protect

Gå in på denna sida och uppdatera din dator till den senaste versionen istället:

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia
1 timme sedan, skrev 5DatorBytt:

Jag har inte råkat ut för det men jag har läst om den finessen i Windows 10.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5DatorBytt

Jag får tacka för detta. Det verkar ju som om W vet om problemet på vissa datorer, jag ska uppdatera om jag vågar, då tar jag det allternativ 2 .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Flyfisherman

Jag rekommenderar tvärtemot att man väntar (om så är möjligt) att installera Windows 20h2 version.

20h2 är fortfarande en frivillig installation, men MS har lyckats åtgärda dom flesta problemen.

För övrigt så fungerar nya Windows 10 release 20h2 så här:

With this release and future releases, the Windows 10 release nomenclature is changing from a year and month pattern (YYMM) to a year and half-year pattern (YYH1, YYH2).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...