Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia Mobil plus


rolle50
 Share

Go to solution Solved by rolle50,

Rekommendera Poster

Hej !

Jag har skaffat mig Telia mobilt bredband plus och jag är inte riktigt nöjd med hastigheten.Hade tidigare Telia 10 och det funkade ju rätt så bra.Dom stänger ju ner det fasta nätet,så jag fick skaffa mig mobilt bredband.Har kontaktat Telia om min låga hastighet.Förr laddade jag ner filer med 1,3mbit/S och nu ligger jag ju under detta.

Bra signal har jag 40 meter från masten.Skall det vara så här eller kan man göra något åt det själv.Tacksam för svar. mvh Roland

Redigerad av rolle50
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dom stänger ju ner det fasta nätet" 

då för sätter man att det är  koppar tråd , 

hade varir fiber så  hade dom stänger inte ner det 

du säger du bor 40 meter från masten !? 

vilken mast prata vi om  telias   eller är din mast hema ..

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej

Har varit borta några dagar.

Jag har router MF286D och funkar hyffsat i 4g.Kollade på bredbandskollen och får allt mellan 26-47 mbit/s beroende på hur belastat det är.Får väl vara nöjd med detta,för när jag kollade Telias karta så är det 50 mbit/ på den mastrn jag använder.

 

Nu är det ju så att jag skall kunna ringa ut och det går inte det tutar upptaget vilket nummer jag än provar och försöker jag med min mobil att ringa upp ,så svarar det med att abonnenten för nuvarande inte  närvarande.

Skall inte den lampan för att telefon är i lysa.

och när jag ringer ut så på routern,så kopplar den om till 3G för att sedan gå tilbaka till 4G.och det tutar upptaget.Jag har Gigaset C430 som jag sätter på Phone 1.

Jag har kontaktat telia men dom hörde inte utav sig //MVH Roland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har startat om hjälpte Ej

Försökte då med att återställa fabriks inställningarna

Jag får ring Telia igen i morgon eller på Måndag ...

Har kollat i manualen och enligt den är inte telefon igång,så jag låter det stå på under natten,så kanske det uppdaterar.Fick besked på mail att jag skulle få en adapter.Om det nu hjälper.Problemet är ju att jag kan inte ringa hem,så blev det när dom slopade fast Telefoni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
 Share



×
×
  • Skapa nytt...