Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

simkortsfråga Telia


hottiz
 Share

Go to solution Solved by Automan,

Rekommendera Poster

Har 2-simkort kontantkort....på bägge har jag fått kortet låst och hittar inte anteckningarna över deras koder och

telefonnummer...på det ena har jag glömt pinkoden.

Hur skall jag kunna tanka igång korten? Det ena öppnas det andra hittar ingen mobilopperatör. Går ju inte smsa då korten är

tillfälligt låsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du registrerat kontantkorten hos Telia så bör de finnas på Telias hemsida som du loggar in på för att se PUK-koden. Där har jag min i alla fall för mitt kontantkort.

 

 

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni hade läst mitt inlägg noggrannare så hade ni läst att det är just

kortens alla nummer som gått förlorade och korten oreggade.

...kan inte tanka via sms då korten

är låsta...och måste tankas via kortets telefonnummer från annan plats

puk kod finns via telia bara jag vet telefonnumret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, skrev hottiz:

hittar inte anteckningarna

tolkade jag som avskrivna koder, avskrivna från plastkorten, kort som kanske finns kvar, på annan plats.

 

Kan du inte skaffa nya kontantkort då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
16 timmar sedan, skrev hottiz:

...kan inte tanka via sms då korten

är låsta...och måste tankas via kortets telefonnummer från annan plats

puk kod finns via telia bara jag vet telefonnumret

Om du varken har koderna eller telefonnumren till korten tror jag det är ganska kört. Du skulle kunna prova att besöka en Telia butik och ha med dig korten och beskriva ditt problem. Vet ej om de kan få fram nummer och PIN kod från korten. Kan också vara att de kräver att du ska kunna legitimera dig och bevisa att det är dina SIM kort för att de ska hjälpa dig.

 

I annat fall återsår inget annat än att skaffa nya SIM kort och spara ned deras PIN och PUK koder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej tyvärr var det kört man måste spara alla koder och telnr i någon anteckningsbok.

Koden kunde jag på ett telkort men telnumret för att kuna tanka....trist men så är det.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte det varit allmänt känt under ganska många år att just kontantkorten och dess koder m.m får man hålla reda på själv, ingenting som operatören kan hjälpa till med, vill man inte vara registrerad så är det just kontantkort som gäller.

Sedan att man kanske har möjligheten att spara sina kontantkorts uppgifter hos sin operatör mås så vara, men då är man ju indirekt registrerad ändå, och idén med att vara oregistrerad och anonym är ju borta.

 

Har man förlorat/glömt sin kod på ett kontantkort, då är det bara att skaffa nytt kort, okej, det blir ett nytt telefonnr, men så är det ju.

 

Det finns ju faktiskt idag många möjligheter att spara sina uppgifter om man bara vill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...