Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Frimärken, hur länge gäller de?


Hakinger
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Jag fick ett brev från Transportstyrelsen om att förnya mitt körkort. Jag ska tydligen skicka in ett nytt foto och underskrift. Jag minns inte hur jag gjorde sist jag förnyade det. Förmodligen gick jag till någon affär och köpte frimärke. Men nu såg jag att jag någon gång av någon anledning köpt frimärken och hade en karta på kanten av kylskåpet. Det står inget pris på dem, bara "Sverige Brev"
Jag antar (hoppas) det räcker med ett par sådana på kuvertet? Jag kan inte ens minnas när jag skickade ett brev sist, är nog minst 20-25 år sedan, så jag vet inte hur länge frimärken gäller...

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se där. Då var det onödigt att jag satte två stycken på kuvertet för säkerhets skull. Nåja, jag har åtta kvar och det lär dröja nog dröja tio år till när det är dags att förnya körkortet nästa gång innan jag skickar ett brev nästa gång :) Hoppas bara jag kommer ihåg detta så jag slipper logga in på eforum för att fråga igen :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Hakinger:

Se där. Då var det onödigt att jag satte två stycken på kuvertet för säkerhets skull.

Det beror på vad kuvertet väger. Under 50 gram räcker det med ett frimärke, från 50 och upp till 100 gram behövs det två stycken. Anges i samma guide som Mikael länkade till. Men brevet kanske inte väger mer än 50 gram.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, skrev Hakinger:

Jag fick ett brev från Transportstyrelsen om att förnya mitt körkort. Jag ska tydligen skicka in ett nytt foto och underskrift. Jag minns inte hur jag gjorde sist jag förnyade det. Förmodligen gick jag till någon affär och köpte frimärke. Men nu såg jag att jag någon gång av någon anledning köpt frimärken och hade en karta på kanten av kylskåpet. Det står inget pris på dem, bara "Sverige Brev"
Jag antar (hoppas) det räcker med ett par sådana på kuvertet? Jag kan inte ens minnas när jag skickade ett brev sist, är nog minst 20-25 år sedan, så jag vet inte hur länge frimärken gäller...

Sitt när för nya mitt körkot. Gick jag trafikvärkets kontor som finns land

Där tar bode bild och namntekning hel digatal

Hur praktisk är inte det 

Det bästa är att man välja vilkt bild använda 

 

Fotograf är dyr kosnad i dag 

Fotograf automat , finns risk fel bild 

 

Då få ta om allt ...

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...