Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Wifi-anslutningen får nytt namn med IE9


selsmoran
 Share

Rekommendera Poster

Jobbet kräver att använda IE9 för att köra Citrix-klient via
trådlösa nätet hemma.

Arbetsplatsen tillåter ingen annan webb-läsare.

När den kopplar upp sig ser man att wifi-namnet blir xxxxx4 med en fyra på slutet.

SSID är bara xxxx dels i routern och dels på den andra laptoppen jag har.

Var hittar jag namnen som wifi har?

Hur kan man backa tillbaka till första namnet utan extra-siffran på slutet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IE9, imho ska du hota med att sluta om du inte kan få använda en modernare webbläsare.

 

vad är det för problem du har egentligen? Lyckas du inte ansluta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är anställd i ett företag med 10-tusentals anställda så dom väljer vilken webläsare man skall använda. Det som trasslar är Citrix-klienten vid uppkoppling som ger följande felmeddelanden

Desktop Viewer: The connection to "företagets namn" failed with status Unknown client error 1110 

samt

Connection Interrupted ....Citrix Receiver will try to reconnect for 1:55 more minutes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att veta mer om citrix och detta fel så säger jag att se som du kan återställa/installera om citrix och fylla i rätt uppgifter (igen) i citrix.

Unknown client låter som att du fel servernamn eller liknade inställt i citrix.

 

Den intressanta frågan i detta är

1: har det fungerat

2: har du varit i kontakt med IT-avdelningen på företaget. Kanske en server ändrats, gått ned, de har problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker man på Citrix följt av felmeddelandet får man upp flera hjälpsidor på Citrix domän och jag tittade på några av dem och ingen av dem handlar om namnet på det trådlösa nätverket utan det är mycket mer besvärliga problem och lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det har funkat under flera år, men återkommer ibland.
Vet du mer om vad man själv kan göra i ICA-klienten?

Är det någon fil man kan radera som återskapas
Deras IT-support föreslog att byta router vilket vi gjorde 
men problemet återkommer i.a.f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr finns det fortfarande många företag, små och stora som envisas med att köra dessa urgamla webbläsare med stora säkerhetsrisker, det brukar handla om ekonomi och okunskap.

 

För övrigt så är det ju IT-avdelningen på ditt jobb som ska se till att det fungerar, om det är så att du jobbar hemifrån.

Stöt på dom igen, och förklara att du har börjat få problem med företagets Citrix-klient, återkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev selsmoran:

Är anställd i ett företag med 10-tusentals anställda så dom väljer vilken webläsare man skall använda. Det som trasslar är Citrix-klienten vid uppkoppling som ger följande felmeddelanden

Desktop Viewer: The connection to "företagets namn" failed with status Unknown client error 1110 

samt

Connection Interrupted ....Citrix Receiver will try to reconnect for 1:55 more minutes.

Detta hjälper inte dig, men jag är också uppkopplad mot jobbet med Citrix-klienten och vi är också 10-tusentals anställda. Jag använder IE 11, men har Edge som standard webläsare.. Aldrig några problem.

 

Vilket operativsystem har du i datorn och vilken standardwebläsare har du?

 

Jag hade ett liknande fel i början. IT-avdelningen kunde inte lösa det, utan installerade om Windows 10 och med det Citrix-klienten. Detta var jag tvungen göra ansluten med datorn på arbetsplatsen. Standardwebläsare valdes till Edge, men jag använder inte Edge utan IE 11. I början då det inte funkade hade jag Internet Explorer som standard webläsare.

Så här i efterhand kan jag tänka mig att det var orsaken till mitt fel.

 

Nu har jag jobbat hemifrån i 9 månader.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...