Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

lättanvänt digitalt möte med familj och vänner till julafton


mariannes
 Share

Rekommendera Poster

8 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Varför inte Zoom?

Gratis i 40 minuter även om man fn. bjuder på gratistid hur länge som helst. Upp till 100 personer, men så många kusiner har du väl inte.

Ladda ned Zoom från zoom.us  om du har dator annars via Appstore eller Play butik

Dator. Klicka på Resurser uppe till höger. Kan stå på engelska-
Välj första allternativet Ladda ned zoom klient. 

Välj sedan Zoom klient för möte/zoom client for meetings

Installera och om det kommer upp någon windows skyddsruta så klicka på där det står något om inställningar och ändra högst upp att tillåta andra appar.

Den som ska hålla i mötet måste registrera sig med epost och ett lösenord. 

Sedan kan du skapa möten direkt eller via kalender.

Deltagarna kan gå med i mötet HELST via att ha installerat  appen, men det går att JOIN WITH BROWER.

Jag kom inte att hålla i trådarna utan det var min dotter. Det var jultider och man fick bara en halvtimme och tror att vi alla (4 familjer) inte har datorer. De ville helst göra det på mobiler...jag tror att det blev anledningen och kanske inte alla kunde hålla tiden...

Det kanske inte går i mobil?

Har laddat ner klienten redan. Dvs på min gamla PC. Men ska ladda ner igen till denna mina nya...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zoom fungerar i alla apparater. Mobiler, surfplattor och datorer, Windows o mac. Det kan se lite olika ut beroende på om det är dator eller surfplatta eller mobil men allt fungerar. Har själv suttit i möte under dagen blandat med olika apparater

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Zoom fungerar i alla apparater. Mobiler, surfplattor och datorer, Windows o mac. Det kan se lite olika ut beroende på om det är dator eller surfplatta eller mobil men allt fungerar. Har själv suttit i möte under dagen blandat med olika apparater

ok. Har liksom ingen ide om hur det ser ut men vet att det används mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...