Centralt USB-minne för anslutna datorer
Startad av
Kalle Dator1, i Nätverket - hårdvara
-
Liknande Innehåll
-
Av AstridN
Efter att ha läst router-testet 2020 i "PC för alla" funderar vi på att köpa Netgear Nighthawk AX12. När jag sedan söker efter den på nätet får jag mest träff på Netgear Nighthawk RAX120.
Vad är skillnaden? Är RAX120 lika bra som den i AX12?
-
Av Netany1
Vi har internetanslutning (fiber) genom Ownit. På väggen sitter en mediakonverterare som är kopplad till Ownits router. Vi har en annan asusrouter som används som accesspunkt. Jag vill ersätta Ownit- routern med Asus ZenWifi (en som router och en som nod). Anledningen är att vi har problem med räckvidden av det trådlösa nätverket i delar av huset. Det är dessutom svajigt. Huset är byggt i L-form. Frågan är hur man gör detta? Tacksam om någon kan förklara för en som inte är jättekunnig i teknik...
-
Av Kalle Dator1
Hej !
Jag har upptäckt och besvärats av, varje gång jag sätter på datorn och tittar på t ex SVT Play så är det väldigt ryckigt och talet, tillika med rörelserna på de som talar, hackar och ser väldigt konstigt ut och låter bedrövligt.
Man kan ju tänka sig att det är sändningen (ComHem) som hackar, men när jag tittar på indikeringslampan för processorn så blinkar den i ett kör, även när jag inte kör något särskilt program.
För jag muspekaren över bildskärmen så hackar den fram likadant, alltså ingen jämn lunk utan det ser ut precis som den bildmässiga hackningen, liksom att pekaren fastnar och hoppar ifatt....
Om jag skulle börja med att felet ligger i datorn, vad ska jag i första hand kika på, för att kolla vad datorn har för sig i stället för att betjäna det som jag vill att den ska utföra klanderfritt ?
Ska tillägga att samma fel syns på flera av mina datorer, så det är inte enbart i en !
Likaså gäller programfördärvet samtliga webbläsare (Edge, Firefox, GoogleChrome.... )
Kan också se något liknande med själva TV-sändningen på en TV-apparat, att t ex ljudet är osynkront med läpprörelserna, att bilderna hackar o s v, så det är svårt avgöra var felet egentligen kan ligga. Ofta kan man åtgärda just detta med att skifta från HD till vanlig mottagning
TV.n ligger ju inte via routern som datorerna gör, men gemensamt matas allt från ComHem
M v h
/Kalle
-
Av ggt
Hej
Har en D-Link 810L router som är 7-8 år gammal.
Skulle jag få någon prestandaökning med att köpa en ny 500-1000:- klassen?
Om någon har gjort ett sånt byte och om man i praktiken märker någon skillnad?
GGT
-
Av Mathias G
Någon som har upplevt samma problem med programvaran som jag?
När man använder funktionen för att "Access Control" för att begränsa tillgången till internet för specifika enheter i nätverket. Så är problemet att om du vill redigera brandväggsregeln så när man skall spara en ändring t.ex. om man vill justera tiden för tillåten tid på internet så kan man göra ändringen, men när man sedan skall bekräfta ändringen för att den skall sparas. Då vill den inte spara och det kommer inte upp något felmeddelande heller.
En annan nackdel är att det inte går att ha flera brandväggsregler till samma enhet även om man inte skulle ha båda reglerna aktiva samtidigt. Men det är väl att göra med att programvaran är så pass simpel.
/Mathias
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemtekniker IT, fjärrstyrningBorlänge (Stad), Dalarna, Gävle (Stad), Gävleborg, Göteborg (Stad), Västra Götaland, Solna (Stad), Stockholm
- Senior projektledareStockholm (Län)
- Projektledare inom IT som stöd för att utveckla bättre matvanor och säkrare livsmedelUppsala (Län)
- Förvaltningsledare inom IT till SISStockholm (Län)
- Webbutvecklare till LäromedelsavdelningenÖrebro (Län)
- Systemtekniker IT, fjärrstyrning