Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Logitech - ej längre bra support


Mikael63
 Share

Rekommendera Poster

För några år sedan skaffade jag en Logitech Harmony fjärrkontrol.

Den behövde konfigureras "mer" än vad man kunde göra själv och jag kontaktade då supporten via chatt.

Där kunde "Hanna" (om det nu var ett riktigt namn) specialkonfigurera min enhet exakt så som jag ville med tidsfördröjningar mm. Det tog någon minut bara. Hon gjorde konfigureringen i min profil i molnet och jag hämtade uppdateringen via datorn till fjärren. Suveränt!

 

Nu strejkar en av knapparna (den som heter Watch TV) och jag tänkte att "Hanna" skulle konfa en annan ledig knapp med den funktionen, utan att resten skulle paja. Nu finns inte den möjligheten kvar. Det är bara en korkad robot som bara skapar nya ärendenummer hela tiden.

Det går inte heller att installera mjukvaran och ansluta fjärren dit för att åtminstone kunna se hur den är konfad.

Man har bara möjlighet att klona en fjärr från ett annat konto men jag har ju bara en fjärr och ett konto. Eller skapa en ny konfigurering och då vet jag inte om detta rensar nuvarande inställningar?

 

Så fortsättningsvis är det tack men nej tack vad gäller fjärrkontroller från Logitech.

(dessutom finns bara mjukvaran till Windows & MacOS och bara det är ju skäl till att bojkotta produkten)

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering.

Fortfarande inte lika suveränt som när "Hanna" hjälpte till men nu har man svarat via e-post och där har man begärt kvitto och bild på fjärren. Det är två års garanti varför det ser ut som att jag ska få en ny. Alltid något men utan att kunna specialprogrammera den har jag inte mer nytta av den än av min nuvarande.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya fjärren kom idag men jag måste säga att det är ganska värdelös mjukvara.

Har man en gång kopplat en fjärrkontroll mot ett konto (e-postadress) kan man inte ta bort den. Man kan inte lägga till samma kontroll en gång till på samma konto. Man kan bara kopiera inställningar mellan olika konton - inte mellan olika fjärrkontroller. Synkronisering stannar oftast på 99 %.

När jag efter flera försök fick över inställningarna från min gamla till min nya var det bara till viss del. Specialknappen som Hanna specialkonfigurerat funkade men övriga funktioner som Hanna fixat fick jag lägga in manuellt. (De funktionerna var inte valbara om man bara testade att konfigurera upp enheten utan kopiering)

 

Vidhåller att det inte blir någon fler fjärr från Logitech - om inte Hanna kommer tillbaks ;)

 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
2020-12-23 12:07, skrev Mikael63:

Nya fjärren kom idag men jag måste säga att det är ganska värdelös mjukvara.

Har man en gång kopplat en fjärrkontroll mot ett konto (e-postadress) kan man inte ta bort den. Man kan inte lägga till samma kontroll en gång till på samma konto. Man kan bara kopiera inställningar mellan olika konton - inte mellan olika fjärrkontroller. Synkronisering stannar oftast på 99 %.

När jag efter flera försök fick över inställningarna från min gamla till min nya var det bara till viss del. Specialknappen som Hanna specialkonfigurerat funkade men övriga funktioner som Hanna fixat fick jag lägga in manuellt. (De funktionerna var inte valbara om man bara testade att konfigurera upp enheten utan kopiering)

 

Vidhåller att det inte blir någon fler fjärr från Logitech - om inte Hanna kommer tillbaks ;)

 

Verkar ju som att du själv lyckats få den att fungera som du önskar. Trots att Hanna har avancerat hos Logitech och inte längre sysslar med Kundsupport. BRA JOBBAT av dig ! 😇

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...