Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Isaflisa

Störningar i Airplay

Rekommendera Poster

Isaflisa

Hej

Har precis köpt en Lg smart tv och  försöker nu via AirPlay titta på tv-program från t ex tv4 play från min iPhone. Det fungerar utmärkt fram till dess reklaminslagen kommer. Då stannar allt upp på tv-skärmen och det går inte att komma vidare trots upprepade försök Varför blir det så här? Tacksam om nån kan förklara. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Välkommen till forumet!

Går det bra att titta på TV4 Play på din iPhone?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Isaflisa

Ja, det går att se utan problem med avbrott. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Isaflisa

Ja, ska kolla om det kanske går att installera appen i teven.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mackan93

Jag har samma problem med min LG oled c9 och jag har testat allt men har inte lyckats lösa problemet. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia
1 timme sedan, skrev Mackan93:

Jag har samma problem med min LG oled c9 och jag har testat allt men har inte lyckats lösa problemet. 

Du menar just med reklaminslagen?

Hur länge har du väntat?

Reklaminslagen är ju åtskilliga minuter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mackan93

Jag kanske missförstod inlägget men jag uppfattade att det var samma problem som jag upplever när jag använder AirPlay på min LG. Det problemet jag har är när jag ska casta med AirPlay från min iPad till min LG tv. Då när reklamen har spelat färdigt och programet ska börja så är det som att jag blir bortkopplad så som på bilden. Det har fungerat innan utan problem men sedan i höstas så har det strulat tänkte att det var någon uppdatering som buggar. Men nu har det gått en tid och problemet kvarstår. Jag kan fortfarande köra med AirPlay på svtplay för där är det ingen reklam. Har testat återställa routern och köra med en nätverkskabel. Har även återställt tv:n och testat olika Apple enheter. Har försökt söka om det är någon mer som har det här problemet men det verkar inte finnas. Såg det här inlägget och tänkte om ni kanske hade hittat någon lösning. 

EBCB1AB3-456A-4EBD-B7A3-5D791650369B.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Jag kanske missförstod @Isaflisa problem.

Är det bra kontakt med routern via det trådlösa nätverket både för teven och mobilen?

Gör du något med mobilen medan reklamen håller på?

Kolla att alla appar är uppdaterade till senaste versionen.

Citat

Airplay does not stop if i turn on "Screen Mirroring" and stream from the same apps

https://discussions.apple.com/thread/8076953

https://support.apple.com/en-us/HT204291

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mackan93

Jag har testat återställa routern även kört både kabel och trådlöst och har inte upplevt några störningar testade koppla bort alla andra enheter så som mobilen från nätverket men det hjälpte inte heller.

Testade de sakerna som du skrev och länkade men de ville inte heller fungera.

Det som är konstigt är att om jag ser färdigt reklamen innan programmet kör igång på ipaden och sedan efter det kopplar på AirPlay så fungerar det men så fort det blir reklam avbrott i programmet så kopplar den ifrån igen efter reklamen spelat färdigt. 

Jag har testat nyare iOS enheter och det är samma problem där jag har också kollat så allt är uppdaterat. 

Har pratat med andra och de säger att det kanske är comhem, LG eller tv4play som slutat supporta AirPlay på den tvn jag har. Men då tycker jag att jag inte borde ha kunnat casta via AirPlay alls. Nu kan jag ju se programmen via AirPlay så länge jag kopplar från och tillbaka när det kommer reklam vilket känns irriterande och bökigt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Det är nog bra om du kontaktar TV4:s kundtjänst/support.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Isaflisa

Ja, får nog göra det. Tack för engagemanget. 
vänligen 

Isaflisa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mackan93

Säger detsamma tack för hjälpen 👍 kan skriva här igen om jag lyckas lösa problemet 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Tyvärr var det ju inte så mycket hjälp någon kunde bidra med.

Väldigt trevligt om ni skriver här vad TV4 säger för det är alltid bra att sprida nyttig information.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...