Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Störningar i Airplay


Isaflisa
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Har precis köpt en Lg smart tv och  försöker nu via AirPlay titta på tv-program från t ex tv4 play från min iPhone. Det fungerar utmärkt fram till dess reklaminslagen kommer. Då stannar allt upp på tv-skärmen och det går inte att komma vidare trots upprepade försök Varför blir det så här? Tacksam om nån kan förklara. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
1 timme sedan, skrev Mackan93:

Jag har samma problem med min LG oled c9 och jag har testat allt men har inte lyckats lösa problemet. 

Du menar just med reklaminslagen?

Hur länge har du väntat?

Reklaminslagen är ju åtskilliga minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske missförstod inlägget men jag uppfattade att det var samma problem som jag upplever när jag använder AirPlay på min LG. Det problemet jag har är när jag ska casta med AirPlay från min iPad till min LG tv. Då när reklamen har spelat färdigt och programet ska börja så är det som att jag blir bortkopplad så som på bilden. Det har fungerat innan utan problem men sedan i höstas så har det strulat tänkte att det var någon uppdatering som buggar. Men nu har det gått en tid och problemet kvarstår. Jag kan fortfarande köra med AirPlay på svtplay för där är det ingen reklam. Har testat återställa routern och köra med en nätverkskabel. Har även återställt tv:n och testat olika Apple enheter. Har försökt söka om det är någon mer som har det här problemet men det verkar inte finnas. Såg det här inlägget och tänkte om ni kanske hade hittat någon lösning. 

EBCB1AB3-456A-4EBD-B7A3-5D791650369B.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske missförstod @Isaflisa problem.

 

Är det bra kontakt med routern via det trådlösa nätverket både för teven och mobilen?

 

Gör du något med mobilen medan reklamen håller på?

 

Kolla att alla appar är uppdaterade till senaste versionen.

 

Citat

Airplay does not stop if i turn on "Screen Mirroring" and stream from the same apps

https://discussions.apple.com/thread/8076953

 

https://support.apple.com/en-us/HT204291

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat återställa routern även kört både kabel och trådlöst och har inte upplevt några störningar testade koppla bort alla andra enheter så som mobilen från nätverket men det hjälpte inte heller.

Testade de sakerna som du skrev och länkade men de ville inte heller fungera.

 

Det som är konstigt är att om jag ser färdigt reklamen innan programmet kör igång på ipaden och sedan efter det kopplar på AirPlay så fungerar det men så fort det blir reklam avbrott i programmet så kopplar den ifrån igen efter reklamen spelat färdigt. 

 

Jag har testat nyare iOS enheter och det är samma problem där jag har också kollat så allt är uppdaterat. 

 

Har pratat med andra och de säger att det kanske är comhem, LG eller tv4play som slutat supporta AirPlay på den tvn jag har. Men då tycker jag att jag inte borde ha kunnat casta via AirPlay alls. Nu kan jag ju se programmen via AirPlay så länge jag kopplar från och tillbaka när det kommer reklam vilket känns irriterande och bökigt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr var det ju inte så mycket hjälp någon kunde bidra med.

 

Väldigt trevligt om ni skriver här vad TV4 säger för det är alltid bra att sprida nyttig information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej! Vi har exakt samma problem. Streamar TV4 play från iPhone till vår LG-tv (TV4 finns ej som app på tvn).

 

Har ni hittat någon lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! 
Nej, vi har lagt ner det... såvitt jag förstod så har TV inget avtal med LG och att det är därför det inte fungerar. Det finns ju ingen app i teven heller som du säger. Vi tittar på  laptopen istället nu om vi vill se TV4. Vet ej om någon annan har fått det att fungera här i Eforum. 
hälsningar

Isa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, skrev Isaflisa:

Hej! 
Nej, vi har lagt ner det... såvitt jag förstod så har TV inget avtal med LG och att det är därför det inte fungerar. Det finns ju ingen app i teven heller som du säger. Vi tittar på  laptopen istället nu om vi vill se TV4. Vet ej om någon annan har fått det att fungera här i Eforum. 
hälsningar

Isa

Har inte teven Google Play så att det går att installera TV4-appen därifrån?

Har du varit i kontakt med TV4:s kundtjänst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det finns nog. Har inte testat det. Har varit i kontakt med kundtjänst ( inte talat med dem) men det hänvisade bara till olika felsökningssidor och det gav inget. Jag bor 60 mil från teven som finns hos min särbo så jag kan bara ägna tid åt det här ungefär var sjätte vecka ?.

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-12-15 11:11, skrev Isaflisa:

Hej

Har precis köpt en Lg smart tv och  försöker nu via AirPlay titta på tv-program från t ex tv4 play från min iPhone. Det fungerar utmärkt fram till dess reklaminslagen kommer. Då stannar allt upp på tv-skärmen och det går inte att komma vidare trots upprepade försök Varför blir det så här? Tacksam om nån kan förklara. 

 

Du har inte nån slags annonsblockerare eller liknande filter på din iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Har inte teven Google Play så att det går att installera TV4-appen därifrån?

Har du varit i kontakt med TV4:s kundtjänst?

SVT går att ladda ned men inte TV4, som Iisaflisa säger. De verkar inte ha något avtal av någon anledning? Det är en LG-tv.

 

2 timmar sedan, skrev MuMu:

 

Du har inte nån slags annonsblockerare eller liknande filter på din iPhone?

Och nej, ingen annonsblockerare. Det konstiga är att iPhonen streamar till tvn utan problem fram tills reklamen. Reklamen streamas också men efter den så bryts anslutningen, och så får vi samma felmeddelande som Mackan här nedanför:

 

2021-01-24 20:34, skrev Mackan93:

Jag kanske missförstod inlägget men jag uppfattade att det var samma problem som jag upplever när jag använder AirPlay på min LG. Det problemet jag har är när jag ska casta med AirPlay från min iPad till min LG tv. Då när reklamen har spelat färdigt och programet ska börja så är det som att jag blir bortkopplad så som på bilden. Det har fungerat innan utan problem men sedan i höstas så har det strulat tänkte att det var någon uppdatering som buggar. Men nu har det gått en tid och problemet kvarstår. Jag kan fortfarande köra med AirPlay på svtplay för där är det ingen reklam. Har testat återställa routern och köra med en nätverkskabel. Har även återställt tv:n och testat olika Apple enheter. Har försökt söka om det är någon mer som har det här problemet men det verkar inte finnas. Såg det här inlägget och tänkte om ni kanske hade hittat någon lösning. 

EBCB1AB3-456A-4EBD-B7A3-5D791650369B.jpeg

 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande inte fått bukt med problemet och jag har lagt det lite på hyllan. Jag har innan varit i kontakt med både Elgiganten, Comhem, LG, Apple, Tv4 och Viafree. Ingen av dem hade hört talas om problemet tidigare. De föreslog olika problemlösningar men Inga av de lösningar jag fick fungerade. Några veckor senare fick jag tillbaka ett mail från Viafree där de sa att appen inte stödjer AirPlay så det kan leda till att det kan uppstå problem när man streama. Misstänker att det är samma problem med Tv4play.

 

Här är vad han skrev från Viafree

"Hej Marcus!


Tack för att du hör av dig när du har frågor.

Jag tog en titt på detta, och anledningen till att det inte gå att Airplaya Viafree till din TV är att Viafree inte har något officellt stöd för Airplay. Det är möjligt att det ändå fungerar till viss del, men det finns alltså ingen garanti från vårt håll just nu. Precis som du märkt så är dess funktionalitet begränsad och appen kan då bete sig lite hur den vill, så du kan Airplaya så gott det går om inte det bristande stödet medför för mycket trubbel för ditt tittande. Förhoppningsvis kan vi annonsera ett fullt stöd för Airplay så småningom. Jag kommer föra vidare ditt intresse för Airplay-stöd."

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
 Share

×
×
  • Skapa nytt...