Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

asus svart skärm


Bamse58
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Har en Asus zenbook 3 deluxe UX490UA som skärmen helt plötsligt blev svart på tog då kontakt med Asus och blev informerad  att skärmen har pajat och beställde då en ny men har nu bytt skärm men den nya är också svart. Men allt funkar som vanligt om jag använder  min hdmi kabel och kopplar in mej på tv.  Har någon något tips hur jag får skärmen att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!

 

Det kan vara kabeln mellan datordelen under tangentbordet och skärmen som gått sönder. Eftersom du redan har haft kontakt med Asus föreslår jag att du kontaktar dem igen och säger att ett skärmbyte inte hjälpte och att du undrar om det är kabeln som inte fungerar längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen denna kabel har jag bytt ut redan. Vad jag vet så är det 2 kablar som går mellan skärmen till moderkortet och dom satt på vid inköp av den nya skärmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Okej, och du är säker på att du har fått dit kablarna ordentligt.

 

Finns både skärmen och teven med när du högerklickar på Skrivbordet och väljer Bildskärmsinställningar?

Vad har du valt under rubriken Flera bildskärmar på den sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Bamse58:

Svar nej endast på tv. Är inte hundra om fastsättning av en kabel men den stora skruvas fast med 2 skruvar

Nu är det fixat .på undersidan av en av kontakterna satt det en bit plast ikvar. Tack för alla förslag

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...