Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chromecastproblem


Pelle Penna
 Share

Rekommendera Poster

Kanske ligger frågan i fel kategori?

Jag har sedan några år tillbaka en chromecast inkopplad i tv. Sedan  några veckor så strular det när jag ska casta från datorn (stationär) som står i rummet bredvid. Det brukar fungera att starta om datorn, dock inte just nu när jag satte på den. Datorn hittar inte chromecasten? Det fungerar ua. från mobiltelefonerna osv.

Jag har testat att göra reset på chromecasten men utan någon skillnad. Såvitt jag kan se så fungerar nätverkat utan problem och de är anslutna till samma nätverk.

NÅgot bra tips tas gärna emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googlade runt och hittade på google support att man skulle kolla nätverkets egenskaper så att det stod som Privat och att om man hade höstuppdateringen så hade det tydligen varit något fel där. Ändrade till Privat och då gick det, EN gång, men sedan är det samma problem igen.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu testat och efter att i enhetshanteraren avinstallerat och sedan låtit datorn installerat så fungerar det tillfälligt.

Nu har jag avinstallerat ordentligt och letat fram ny drivrutin så får jag se om det funkar. Återkommer

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Cecilia:

Vad var det du avinstallerade i Enhetshanteraren?

Jag högerklickade på nätverkskortet och valde Egenskaper och därefter avinstallerade jag detta. Sedan installerade jag om kortet och valde drivrutiner som fanns i datorn. Jag hittade tre olika drivrutiner och tog nu TP-link pci express. Kortet fungerade  med Chromecasten, men nu senare så går det inte igen. Jag har inte beteckningen kvar, men jag tror att det trådlösa kortet är ett TP-LINK TL-WDN4800 Dual Band Wireless N900 PCI Express Adapter, 2,4 GHz 450 Mbps

Tänkte ladda ned programvara, men det finns olika versioner. Måste skruva isär datorn och plocka ut detta för att se vad det är för version.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...