Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SIM-kort saknas


kiwi01
 Share

Rekommendera Poster

Plötsligt vid 7-tiden i morse upptäckte jag att min mobil - enligt meddelande på skärmen -saknade SIM-kort. Följaktligen 
hade inte mitt Hangouts meddelande skrivet en 20 minuter tidigare gått iväg heller. 
Efter en stunds funderande tryckte jag på avstängningsknappen för att starta om, vilket tycktes gå ovanligt trögt.
SIM-kortet är på plats, meddelandet har gått iväg och allt tycks fungera. 
Men jag funderar ändå över tänkbara orsaker till händelsen. Det är ju "stora skräcken" om ens mobil slutar fungera. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att ta ut SIM-kortet och sätta tillbaks det igen. Kanske det inte sitter riktigt bra eller det har blivit lite oxid på kontakterna.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet ju var SIM-kortet sitter, men då jag ser ganska dåligt numera vågade jag inte börja pilla. Ringde på hos grannen ovanpå (som låg och sov pga nattarbete...). Han hjälpte mig snällt och tog ut kortet och satte tillbaka det. Just nu fungerar mobilen, peppar peppar.

Har senaste året förvarat mobilen i ett konstläderfodral med skärmskydd. Det kanske inte är bra? Baksidan av mobilen var ganska smutsig såg jag när jag hade lyckats rycka ut mobilen ur fodralet. Fördelen är att det skyddar skärmen och att man kan exempelvis stoppa i ett kort innanför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

60  till 90 % är som Cecilia  skriva . Bör ta ut sim kort. 

Ett råd kan ge . Är går in till levrantör och be få nytt sim kort 

Ett  av min sim kort hel utslitet . Jag satt in flera olika mobiler 

 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...