Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Cyberpunk 2077 väntans tider..


Hakinger
 Share

Rekommendera Poster

Jag har köpt och laddat ner Cyberpunk 2077, årets mest hypade spel och väntar på att klockan ska slå 01:00 imorgon då den aktiveras. Då det inte är ett onlinespel (än i alla fall) så antar jag att det kommer att gå att spela (brukar ju annars bli "vi kunde inte förutse det stora intresset" som förklaring till att servrarna kraschade :) )
Tillverkarna har mycket att leva upp till efter legendariska Witcher 3. Frågan är om de kan överträffa den? Som tur är så har Steam 2 timmars ångertid och kan lämna tillbaka spelet om man inte gillar den. Vilket faktiskt fungerar har jag märkt efter att jag misslyckades med att starta Red dead redemption 2 pga att det spelet har en egen uppstartare (istället för att steam sköter det) Fick tillbaka pengarna snabbt.

Redigerad av Hakinger
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game Reactor ger det 7 poäng och mycket beroende pga. buggar och problem, men så är det hela tiden strax vid nysläppta spel. Klart att det kommer nya patcher som åtgärdar problemen allt eftersom.

Därför jag brukar vänta ett tag efter ett nytt spelsläpp innan jag införskaffar..https://www.gamereactor.se/recensioner/913603/Cyberpunk+2077/

 

Red Dead Redemption 2 borde du ha kunnat starta och köra via Rockstar Games launcher,  (som man måste ladda hem och installera) även om du köpt spelet på Steam eller nån annanstans.

Förövrigt krävs att du skapar ett konto på Rockstar Games Social Club inte minst för Online delen.

 

:thumbsup:

 

Ps. Berätta gärna om spelupplevelsen av Cyberpunk 2077

Redigerad av Flyfisherman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha spelat hela Witcher serien skulle det vara kul att ge sig på Cyberpunk 2077.

Tyvärr räcker nog inte min dator till.

Med ray tracing av skulle det nog gå att spela det på medium med mitt GTX 1060 men Cyberpunk 2077 vill jag nog kunna spela på högre inställningar.

Med ray traycing på verkar det som att det inte är någon idé att ens försöka. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Flyfisherman:

Game Reactor ger det 7 poäng och mycket beroende pga. buggar och problem, men så är det hela tiden strax vid nysläppta spel. Klart att det kommer nya patcher som åtgärdar problemen allt eftersom.

Därför jag brukar vänta ett tag efter ett nytt spelsläpp innan jag införskaffar..https://www.gamereactor.se/recensioner/913603/Cyberpunk+2077/

 

Red Dead Redemption 2 borde du ha kunnat starta och köra via Rockstar Games launcher,  (som man måste ladda hem och installera) även om du köpt spelet på Steam eller nån annanstans.

Förövrigt krävs att du skapar ett konto på Rockstar Games Social Club inte minst för Online delen.

 

:thumbsup:

 

Ps. Berätta gärna om spelupplevelsen av Cyberpunk 2077

Den installerade rockstar games launcher, tror jag, någon extern launcher startade i alla fall när jag klickade på play i steam och jag fick där skapa kontot hos Rockstar, men sen kom jag inte längre. Vill minnas att jag var tvungen att starta spelet på den launcern också, men ingenting hände. Det sas i alla fall inget om att man skulle ladda ner någonting mer externt... Jäkla ofog med olika launchers i steam, men antar man får leva med det om man inte vill installera massa olika plattformar separat.

Jo, jag har förstått på recensionerna att det kommer att vara buggar, men jag kör ändå för jag har väntat sen i april och nu är jag ledig några dagar :)

 

 

26 minuter sedan, skrev vertpre:

Efter att ha spelat hela Witcher serien skulle det vara kul att ge sig på Cyberpunk 2077.

Tyvärr räcker nog inte min dator till.

Med ray tracing av skulle det nog gå att spela det på medium med mitt GTX 1060 men Cyberpunk 2077 vill jag nog kunna spela på högre inställningar.

Med ray traycing på verkar det som att det inte är någon idé att ens försöka. ?

Jag har inget värstingkort heller, en Nvidia GTX 1070 bara, så jag kommer nog inte att kunna köra på 4K upplösningen som jag kunde med Witcher (men den är ju 5 år gammal) Men det finns ju inga senaste Nvidia eller AMD-kort att få tag på den här sidan om årskiftet har jag förstått så jag får börja med denna. Förhoppningsvis är det inte alltför gräsligt.

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en 6GB uppdatering och sen gick den igång. Märker att det blir till att köpa ett grövre grafikkort. Fick ställa ner effekterna lite så att det inte blev så ryckigt, inte många FPS blev det ändå, ligger på 30 för jag hittade inte var man ställer ner upplösningen så jag kör på skärmens 4K (3440 x 1440) ?

Jag tog "easy mode" så jag inte blir slaktad direkt innan jag lärt mig allting. Spelade bara fram till tutorialen när man ska lära sig skjuta, slåss och hacka. Hackandet blev lite svårt att fatta så här på natten när tröttheten satte in så jag gav upp. Men verkar vara bra spel, i alla fall efter när man lärt sig allting. Det var lite svårt med Witcher också i början.
Men som sagt jag behöver kraftigare kort för att få bästa upplevelsen... nu laggar det för mycket med så låg FPS för att det ska vara behagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag förstår det.
Här är Tom's Hardware Cyberpunk 2077 benchmarks

Citat

We're testing Cyberpunk 2077, with live updates as we go. Here's how the game runs on a variety of hardware.

 

Med detta som grund har Tom's kommit med egna hårdvaru-rekommendationer som skiljer sig från dom officiella rekommendationerna en del. Först går dom igenom dom officiella rekommendationerna för hårdvaran sedan vad dom anser bör vara.

The official Cyberpunk 2077 system requirements have been updated with recommendations for higher quality modes and ray tracing.

 

Så funderar ni på Ray tracing i 4K som givetvis kräver ett grafikkort som klarar ray tracing rent hårdvarumässigt, så blir det en dyr affär...

Citat

Of course, turning on ray tracing kicks the requirements up quite a bit on the GPU front.

?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att uppdatera grafikdrivrutinen, för både AMD och Nvidia har lagt till stöd för Cyberpunk 2077 och det gör en del prestandaförbättringar.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Flyfisherman:

Kom ihåg att uppdatera grafikdrivrutinen, för både AMD och Nvidia har lagt till stöd för Cyberpunk 2077 och det gör en del prestandaförbättringar.

Tack för info. Hade faktiskt inte en tanke på en sån simpel sak som att uppgradera drivrutinen. Efter att jag gjorde det blev det typ 50% bättre! Nu hackar det inte så mycket när man rör sig eller tittar runt. Men det är naturligtvis inte optimalt då jag får sänka effekterna pga. mitt grafikkort.

Det blir en dyr historia att uppgradera, förutom grafikkortet måste jag nog ha minst en 650W nätaggregat (vilket rekommenderas). Min gamla 450W har klarat mycket i många år, men misstänker att den behöver bytas ut iom de nya korten...
 

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tom's Hardware: Cyberpunk 2077: Steam Records Over One Million Concurrent Players
 

Citat

 

..//..Without any doubts, Cyberpunk 2077 is one of the most anticipated games of 2020, so it is not surprising that as soon as it became available it set a new record for a single player title for the number of concurrent players with Steam confirming that over 1 million players jacked in to Night City on release. This number of Cyberpunk 2077 players even challenges multiplayer Counter Strike: Global Offensive as far as that metric is concerned. 

 

The number of simultaneous Cyberpunk 2077 players on Steam peaked at 1,003,264 on release. Among single player titles, Bethesda's Fallout 4 previously held Steam's record for most concurrently played games on Steam with 472,962, so CD Projekt Red's Cyberpunk 2077 performed twice as good. It also did noticeably better when compared to CDPR's Witcher 3: Wild Hunt title..//..

 

 

Så du var inte ensammen om att sitta uppe... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Flyfisherman:

Tom's Hardware: Cyberpunk 2077: Steam Records Over One Million Concurrent Players
 

 

Så du var inte ensammen om att sitta uppe... :)

Nej, det märktes när patchen skulle tas ned vid 01:00 då spelet släpptes löst. Den var bara 6GB men. Jag hade "bara" runt 10Mbit/s i nedladdningshastighet mot vanliga 30Mbit/s som jag hade när jag laddade ner spelet på eftermiddagen. Men skönt att det inte var ett multiplayerspel, för då hade servarna säkert kraschat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, skrev Hakinger:

Fick ställa ner effekterna lite så att det inte blev så ryckigt, inte många FPS blev det ändå, ligger på 30 för jag hittade inte var man ställer ner upplösningen så jag kör på skärmens 4K (3440 x 1440) ?

Den inställningen borde du hitta på Settings - Video. Jag har läst att sätta "Crowd Density" till low, ska hjälpa till att få spelet att flyta bättre. Inte lika mycket som ska laddas in. Bara ett tips. 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-12-09 22:31, skrev Flyfisherman:

 

:thumbsup:

 

Ps. Berätta gärna om spelupplevelsen av Cyberpunk 2077

Jag visste att jag inte borde göra detta spel orättvisa genom att jämföra med spelupplevelsen i Witcher 3, deras förra spel, men känner mig ändå lite besviken. Rent tekniskt är det inga problem (PC juh) och den är snygg även med de lägre inställningar och upplösning jag måste köra med mitt Geforce RTX 1070 (har beställt en RTX 3060 men fraktföretaget har lyckats slarva bort paketet, och nej, inte PostNord denna gången utan DHL som skulle frakta den till Instabox ;) )

Men då jag har Witcher 3s härliga upplevelse/känsla i färskt minne är det svårt att inte ha höga förhoppningar. Jag fastnar inte för storyn på samma sätt. Än i alla fall.
Nu har jag bara hunnit spela dryga 10 timmar och har väl inte än luskat ut alla finesser man kan göra. Men så här initialt känns den som en variant av Grand Theft Auto (säger jag som inte spelat den utan bara tittat på)
Men det tog ett tag för mig att komma in i Witcher också, så det blir nog bättre med tiden.  I ärlighetens namn så undrar jag om jag nånsin kommer att - inte - jämföra alla spelupplevelser med Witcher 3 ?

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...