Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggningsvarning


ulflan
 Share

Go to solution Solved by ulflan,

Rekommendera Poster

Får följande varning :

"Någon loggade just in på ditt Google-konto på en Apple iPad-enhet. Du får det här e-postmeddelandet eftersom vi vill förvissa oss om att det var du."

 

Troligen jag själv som loggat in på en Android surfplatta men i meddelandet står det Apple Ipad-enhet. !!!

Blir lite orolig men kan det vara så att alla surfplattor kallas Apple IPad  hos Google?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!

 

Google kallar inte alla surfplattor för iPad.

 

När och var får du varningen?

Vilken webbläsare använder du?

Det kan eventuellt vara ett reklammeddelande som du inte ska klicka på så därför är det viktigt att veta mer. Ta gärna en skärmbild och bifoga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag efter jag loggade in på ett Googlekonto på min Galaxy Tab A (2016) och sen fick jag ett mail från Google bifogat

Har Chrome webläsare

20201209_190846.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså fått ett mejl från Google och då är det troligen riktigt. Men visst är det tänkbart att din Galaxy har identifierats fel.

 

Du bör "kontrollera aktivitet" och där se om det stämmer i tid och kanske att det står IP-adress i informationen också så att du kan kolla om det är du eller någon annan.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Upptäckte mailet 45 min efter min aktivitet  och kollade då aktiviten men ingen ip adress visades. Tror också på fel av Google men återställde ändå kontot med nytt lösenord.

Tack för svaren.

Ps Tänkte höra med Google men hittar ingen ingång dit.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra att du bytte lösenord.

Google har ingen personlig support när det gäller gratistjänsterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev ulflan:

Google-konto

Man kan  få upp medelande på flera olika sätt, 

Det vanliga är logga in med anna enhet, 

Det andra sättet kan vara kopplar googel kontot till en tjänst , kan ett app , smart tv , . Smarta lampor 

 

Visst blir man fundersam och rädd. Men det Just Google varnar om . Någon har gjort något , 

 

Själv fick medelande.  Någon har gjort intrång på dett konto, 

Är du så kolla det stämmer 

Det vissa sig jag la in ny smart ty app

Jag vill kunna styra med googel app.

 

På sitt googel konto , säkerhet ! Så har för mig, villken Enhter, jänster och app

 Som Är godkännd! 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...