Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Abonnemang til barn


ametist123
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

Min son ska få en mobil (Android) i julklapp. Mobilen är inköpt, nu dags för abonnemanget.

Har ni tips om bästa abonnemang för barn? Eller tips om bra jämförelsesida.

Han kommer surfa på wifi hemma, och kanske 1 timme per dag ute och jaga Pokemons. Har honom varannan vecka.

Vill inte signa upp för långa bindningstider.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tack för ditt svar!

Jag har själv abonnemang via jobbet, så det är bara min son jag letar abonnemang till (dvs inget familjeabonnemang, utan barnabonnemang)....

Mvh

Carina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att ha något direkt alternativ så undrar jag om det måste vara ett abonnemang som det går att ringa vanliga samtal med?

Tänker att kontakt kanske funkar andra vägar som ex. Kik eller Google messenger. Duo-samtal nyttjar väl 4G-nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör kontantkort. Hemma kan dom använda hemmets nät ändå och som förälder kan du ställa in tex om du vill antal timmar barnet ska få använda plattan, vilka program etc. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här abonnemanget har både jag och hustrun sedan ett halvår tillbaka. Särskilda priser för barn och pensionärer. Support finns per telefon, åtminstone fanns.
 

https://www.fello.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tack för alla svar!

Jag tänkte också kontantkort först, men där kan man inte spara surf längre utan måste fylla på varje månad - så det blir dyrare än billiga abonnemang numer.

Såg att det finns 3 olika abonnemang - Hallon, Vimla och Fello. Verkar bara skilja 1 kr i månaden i avgift?

Vad är skillnaden på dessa? Ex. hur mycket surf kan man spara...? Täckning? etc....

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallon använder sig av 3:s nät, Vimla av Telenors och Fello av Telias så täckningen beror på hur de bolagen fungerar i dina trakter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag bor i Stockholm, så egentligen är väl inte täckningen det som kommer att avgöra. Hallon, Vimla och Fello har alla rätt bra täckning här.

Så min fråga är nog snarare om själva avtalet. Tänkte ta den lägsta versionen på 99kr/100kr per månad då jag bara har min son varannan vecka.

Men vad skiljer dessa tre leverantörer från i dessa abonnemang? Speciellt vad gäller surf - är det samma surf? Hur mycket kan man spara månad för månad och nollställs det någongång (ex. efter ett år)?

Startavgifter för samtal? Samtalsavgift? Sms avgift? etc, etc

Annat jag bör tänka på?

Tack!

Redigerad av ametist123
.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det flesta av svaren bör finnas på leverantörernas webbplatser och är det något du inte hittar svar på är det ju ett bra tillfälle att testa deras support. Det är antagligen ingen här som kan det du frågar om utantill.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...