JOMAGN Postad 5 december, 2020 Share Postad 5 december, 2020 Har ett konstigt problem med ljudet på min HP Pavilion laptop med windows 10. Med Youtube, Netflix (vad som helst som spelar upp ljud) sjunker ljudet på dom inbyggda högtalarna efter någon sekund från normalt till knappt hörbart. Kopplar jag in en headset (3.5 mm) är volymen precis som vanligt. Hittar ingen inställning eller annat som hjälper. Någon som stött på något liknande? Lovisa90 reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thirteen Postad 6 december, 2020 Share Postad 6 december, 2020 Hej och välkommen! I den här forumtråden föreslås en drivrutinsuppdatering av HP supporten https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Audio/Sound-problem-with-HP-speaker-Volume-dropped-to-10/td-p/7663193 Dessvärre bekräftar inte något svar om det löste problemet i det aktuella fallet. Det kan ändå vara värt att kolla om någon drivrutinsuppdatering finns och åtgärdar felet. Cecilia reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lovisa90 Postad 5 mars, 2021 Share Postad 5 mars, 2021 Hej! Jag har exakt samma problem med min HP pavillion, att ljudet sjunker till knappt hörbart vad jag än lyssnar/tittar på. Men så fort jag kopplar in hörlurar eller högtalare så funkar det fint. Jag blir inte riktigt klok på detta, och undrar om det har löst sig för dig? / Lovisa Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 5 mars, 2021 Share Postad 5 mars, 2021 3 minuter sedan, skrev Lovisa90: Hej! Jag har exakt samma problem med min HP pavillion, att ljudet sjunker till knappt hörbart vad jag än lyssnar/tittar på. Men så fort jag kopplar in hörlurar eller högtalare så funkar det fint. Jag blir inte riktigt klok på detta, och undrar om det har löst sig för dig? / Lovisa Välkommen till forumet! Har du prövat med att uppdatera drivrutiner som Thirteen föreslog? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JOMAGN Postad 6 mars, 2021 Trådskapare Share Postad 6 mars, 2021 Nej tyvärr har jag inte hittat en lösning. /JM Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 6 mars, 2021 Share Postad 6 mars, 2021 Var hämtade du drivrutiner? Har du kört felsökaren för ljudproblem som finns i Windows 10? Inställningar - Uppdatering och säkerhet Felsök Ljuduppspelning Finns ytterligare några tips på sidan https://www.wikihow.com/Resolve-No-Sound-on-Windows-Computer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solution Turbopump. Postad 7 mars, 2021 Solution Share Postad 7 mars, 2021 Ännu ett lösningsförslag från HP forum. Har ingen aning om det kan fungera. https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Audio/Sound-problem-on-new-HP-Pavilion-15/m-p/7662469#M108070 Cecilia och Lovisa90 reagerade på detta 1 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JOMAGN Postad 7 mars, 2021 Trådskapare Share Postad 7 mars, 2021 HEJ! Provade just Turbopump.s lösningsförslag "AMD Cleanup" och det ser ut att fungera. ? Tack för hjälpen! /JM Cecilia reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lovisa90 Postad 13 mars, 2021 Share Postad 13 mars, 2021 Hej! Så fantastiskt att höra att det löst sig för dig! Till min stora förvåning har det löst sig för mig också, jag hade egentligen tänkt testa Turbos förslag men jag behövde aldrig det då det löste sig efter att jag gjorde några windows uppdateringar på datorn. Men tusen tack för hjälpen ändå! / Lovisa JOMAGN reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster