Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudproblem HP Pavilion


JOMAGN
 Share

Go to solution Solved by Turbopump.,

Rekommendera Poster

Har ett konstigt problem med ljudet på min HP Pavilion laptop med windows 10.

Med Youtube, Netflix (vad som helst som spelar upp ljud) sjunker ljudet på dom inbyggda högtalarna efter någon sekund från normalt till knappt hörbart.

Kopplar jag in en headset (3.5 mm) är volymen precis som vanligt.

Hittar ingen inställning eller annat som hjälper.

 

Någon som stött på något liknande?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen!

 

I den här forumtråden föreslås en drivrutinsuppdatering av HP supporten https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Audio/Sound-problem-with-HP-speaker-Volume-dropped-to-10/td-p/7663193

Dessvärre bekräftar inte något svar om det löste problemet i det aktuella fallet. Det kan ändå vara värt att kolla om någon drivrutinsuppdatering finns och åtgärdar felet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej!

Jag har exakt samma problem med min HP pavillion, att ljudet sjunker till knappt hörbart vad jag än lyssnar/tittar på. Men så fort jag kopplar in hörlurar eller högtalare så funkar det fint. Jag blir inte riktigt klok på detta, och undrar om det har löst sig för dig? 

 

/ Lovisa 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Lovisa90:

Hej!

Jag har exakt samma problem med min HP pavillion, att ljudet sjunker till knappt hörbart vad jag än lyssnar/tittar på. Men så fort jag kopplar in hörlurar eller högtalare så funkar det fint. Jag blir inte riktigt klok på detta, och undrar om det har löst sig för dig? 

 

/ Lovisa 

Välkommen till forumet!

 

Har du prövat med att uppdatera drivrutiner som Thirteen föreslog?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ!

 

Provade just Turbopump.s lösningsförslag "AMD Cleanup" och det ser ut att fungera. ?

Tack för hjälpen!

 

/JM

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! 

 

Så fantastiskt att höra att det löst sig för dig! Till min stora förvåning har det löst sig för mig också, jag hade egentligen tänkt testa Turbos förslag men jag behövde aldrig det då det löste sig efter att jag gjorde några windows uppdateringar på datorn. Men tusen tack för hjälpen ändå! :) 
 

/ Lovisa 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...