Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

internetanslutning blockerad


sussisue2
 Share

Rekommendera Poster

40 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Det var konstigt. Jag kommer till texten:

McAfee KB - Så här lägger du till ett program i programtillåtelselistan för McAfee Firewall
Sammanfattning

I den här artikeln finns information som hjälper dig att skapa åtkomstregler för program i programtillåtelselistan för vilka Internet-åtkomst genom brandväggen krävs.


McAfee Firewall uppmanar dig vanligtvis att acceptera eller avböja ett programs försök till Internet-åtkomst. När du gör ditt val skapas en brandväggsregel för ditt val.

 

Om det inte finns någon regel som gör att programmet får åtkomst till Internet, kommer programmet att blockeras i brandväggen för att skydda datorn.

 

Du kan lägga till program manuellt i programtillåtelselistan med stegen nedan.
Lösning
1. Öppna McAfee-programmet.
2. Klicka på  Webb- och e-postskydd.
3. Klicka på  Brandvägg.

4. Klicka på Internetanslutningar för program.
Obs! Beroende på vilken version av McAfee-programvaran du har installerat kan detta även kallas Programtillåtelser.
5. Rulla längst ner och klicka på Lägg till.
6. Klicka på Bläddra och leta reda på filen som du vill lägga till.
7. Välj programmet och klicka på Öppna.
8. Ange i listrutan Åtkomst den åtkomsttyp som du vill använda.
9. Klicka på Spara.

Men hur hittar jag facebook och lägger till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev sussisue2:

Men hur hittar jag facebook och lägger till

hittar inte web o e postskydd i listan men brandvägg ser jag

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett köpt abonnemang så har du troligen fått installations uppgifter i din mailkorg en gång i tiden. Dessa torde fungera vid en ominstallation.

 

Är det ett nystartat abonnemang så går det att förstå att du vill behålla programmet. I annat fall överväg att avinstallera hela programsviten, kör MCPR som tidigare beskrivits i tråden.

 

En beskrivning av avinstallation finns här: https://www.youtube.com/watch?v=v5nyYxadYnM

Start sedan om din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som svar på Mikaels fråga finns det Konsumentsupport för
Anslutningar till vissa webbplatser blockeras av Net Guard när klassificeringarna inte är trovärdiga Dokument-ID: TS101116 här
https://service.mcafee.com/webcenter/portal/oracle/webcenter/page/scopedMD/s55728c97_466d_4ddb_952d_05484ea932c6/Page29.jspx?wc.contextURL=%2Fspaces%2Fcp&articleId=TS101116&_afrLoop=529588768958231&leftWidth=0%&showFooter=false&showHeader=false&rightWidth=0%&centerWidth=100%#!%40%40%3FshowFooter%3Dfalse%26_afrLoop%3D529588768958231%26articleId%3DTS101116%26leftWidth%3D0%25%26showHeader%3Dfalse%26wc.contextURL%3D%2Fspaces%2Fcp%26rightWidth%3D0%25%26centerWidth%3D100%25%26_adf.ctrl-state%3Dxhmotlahp_9

Här är det mesta av texten, om du av någon outgrundlig anledning inte får upp den
Problem
När du försöker gå till en webbplats som du litar på, blockeras åtkomsten till webbplatsen av McAfees brandväggsfunktion som kallas Net Guard. Denna funktion använder en lagringsplats för kända bra och kända dåliga domännamn och IP-adresser. Om du försöker gå till en känd dålig webbplats eller adress, skyddas du av Net Guard som blockerar anslutningen.

Läs informationen i den här artikeln för att registrera en klassificeringsdispyt och/eller tillåta blockerat innehåll.
 
Lösning
Om problem uppstår med navigeringen till en plats som du anser är trovärdig, ska du följa dessa steg:

Kontrollera klassificeringen av webbplatsen på hemsidan för TrustedSource:
1. Öppna en webbläsare och gå till http://www.trustedsource.org/en/home

2. På skärmen Check Single URL gör du följande:
a. Välj McAfee Real-Time Database i listrutan Välj.
b. Ange domännamnet, webbadressen eller IP-adressen i textrutan och klicka på Check URL.
3. Granska kategoriseringen. Om du inte godkänner kategoriseringen följer du stegen nedan för att skicka in en dispyt.

Så här skickar du en dispyt om IP-omdöme
Om du anser att klassificeringen är falskt positivt kan du skicka en ändringsbegäran på följande sätt:
1. Visa kategoriseringen enligt beskrivningen ovan.
2. Lägg till upp till tre kategoriseringsförslag som du tycker är bättre under kategoriseringsinformationen.
3. Skriv en valfri kommentar i utrymmet som finns.
4. Klicka på Skicka webbplatsadress till granskning.

Om du behöver åtkomst till sidan under tiden som den granskas, följer du stegen i lösningen nedan.
Lösning
Om du måste ansluta till den här webbplatsen kan du ändra webbplats- eller IP-adressen till Tillåt under Net Guard.

 

VIKTIGT! Intel Security rekommenderar att du låter Net Guard vara aktiverad, och råder dig starkt att vänta på en ny test av webbplatsen i stället för att ändra webbplatsen till Tillåt. Webbplatsen kan ha komprometterats och datorsäkerheten är utsatt för risk om du ansluter till den. Om du godkänner denna risk och fortfarande vill gå till den potentiellt skadliga webbplatsen, följer du dessa steg:

1. Dubbelklicka på M-ikonen i systemfältet för att öppna SecurityCenter.
2. Klicka på Navigering (eller klicka på kugghjulet högst upp till höger).
3. Klicka på Brandvägg, rulla nedåt och klicka på Net Guard.
4. Välj IP-adressen i listan för webbplatsen gå till. Obs! Du måste använda ett DNS/IP-sökverktyg för att identifiera IP-adressen efter namn.  Tydligare:

Select the IP Address listed for the site that you want to access. NOTE: To identify the IP address by name, you need to use a DNS or IP address lookup tool.

5. Klicka på Redigera, ändra sedan Blockera till Tillåt.
6. Klicka på Spara eller Tillämpa.
Obs! När webbplatsen har granskats och statusen har ändrats, kan du rensa den från listan genom att välja objektet och klicka på Ta bort. Om status fortsätter att vara otillförlitligt, blockeras IP-adressen igen. Du måste använda stegen ovan för alla otillförlitliga IP-adresser.
Relaterad information
Gå till http://www.mcafee.com/us/mcafee-labs/threat-intelligence.aspx för allmän information om hot.

På engelska för bättre begriplighet

Net Guard blocks access to specific websites if ratings are not trustworthy

https://service.mcafee.com/webcenter/portal/oracle/webcenter/page/scopedMD/s55728c97_466d_4ddb_952d_05484ea932c6/Page29.jspx?wc.contextURL=%2Fspaces%2Fcp&locale=en-US&articleId=TS101116&_afrLoop=530753718904612&leftWidth=0%&showFooter=false&showHeader=false&rightWidth=0%&centerWidth=100%#!%40%40%3FshowFooter%3Dfalse%26locale%3Den-US%26_afrLoop%3D530753718904612%26articleId%3DTS101116%26leftWidth%3D0%25%26showHeader%3Dfalse%26wc.contextURL%3D%2Fspaces%2Fcp%26rightWidth%3D0%25%26centerWidth%3D100%25%26_adf.ctrl-state%3Dxhmotlahp_67

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Dokument-ID: TS101116 här

Den länken tar mig till samma tomma varukorg som tidigare.

För egen del spelar dock inte detta någon roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du @sussisue2, liksom vertpre och Mikael63, inte kommer till McAfees Konsumentsupportsidor utan till en tom varukorg när ni klickar på Stafstafs, Cecilias och mina länkar kan felet vara Eforums. Jag föreslår därför att du inte klickar på våra länkar utan i stället kopierar dem (Ctrl+C) en i taget och klistrar in (Ctrl+V) i webbläsarens adressfält. Då bör du komma rätt. Berätta gärna om detta fungerar.

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-11-28 17:55, skrev mbgtmari:

Som svar på Mikaels fråga finns det Konsumentsupport för
Anslutningar till vissa webbplatser blockeras av Net Guard när klassificeringarna inte är trovärdiga Dokument-ID: TS101116 här
https://service.mcafee.com/webcenter/portal/oracle/webcenter/page/scopedMD/s55728c97_466d_4ddb_952d_05484ea932c6/Page29.jspx?wc.contextURL=%2Fspaces%2Fcp&articleId=TS101116&_afrLoop=529588768958231&leftWidth=0%&showFooter=false&showHeader=false&rightWidth=0%&centerWidth=100%#!%40%40%3FshowFooter%3Dfalse%26_afrLoop%3D529588768958231%26articleId%3DTS101116%26leftWidth%3D0%25%26showHeader%3Dfalse%26wc.contextURL%3D%2Fspaces%2Fcp%26rightWidth%3D0%25%26centerWidth%3D100%25%26_adf.ctrl-state%3Dxhmotlahp_9

Här är det mesta av texten, om du av någon outgrundlig anledning inte får upp den
Problem
När du försöker gå till en webbplats som du litar på, blockeras åtkomsten till webbplatsen av McAfees brandväggsfunktion som kallas Net Guard. Denna funktion använder en lagringsplats för kända bra och kända dåliga domännamn och IP-adresser. Om du försöker gå till en känd dålig webbplats eller adress, skyddas du av Net Guard som blockerar anslutningen.

Läs informationen i den här artikeln för att registrera en klassificeringsdispyt och/eller tillåta blockerat innehåll.
 
Lösning
Om problem uppstår med navigeringen till en plats som du anser är trovärdig, ska du följa dessa steg:

Kontrollera klassificeringen av webbplatsen på hemsidan för TrustedSource:
1. Öppna en webbläsare och gå till http://www.trustedsource.org/en/home

2. På skärmen Check Single URL gör du följande:
a. Välj McAfee Real-Time Database i listrutan Välj.
b. Ange domännamnet, webbadressen eller IP-adressen i textrutan och klicka på Check URL.
3. Granska kategoriseringen. Om du inte godkänner kategoriseringen följer du stegen nedan för att skicka in en dispyt.

Så här skickar du en dispyt om IP-omdöme
Om du anser att klassificeringen är falskt positivt kan du skicka en ändringsbegäran på följande sätt:
1. Visa kategoriseringen enligt beskrivningen ovan.
2. Lägg till upp till tre kategoriseringsförslag som du tycker är bättre under kategoriseringsinformationen.
3. Skriv en valfri kommentar i utrymmet som finns.
4. Klicka på Skicka webbplatsadress till granskning.

Om du behöver åtkomst till sidan under tiden som den granskas, följer du stegen i lösningen nedan.
Lösning
Om du måste ansluta till den här webbplatsen kan du ändra webbplats- eller IP-adressen till Tillåt under Net Guard.

 

VIKTIGT! Intel Security rekommenderar att du låter Net Guard vara aktiverad, och råder dig starkt att vänta på en ny test av webbplatsen i stället för att ändra webbplatsen till Tillåt. Webbplatsen kan ha komprometterats och datorsäkerheten är utsatt för risk om du ansluter till den. Om du godkänner denna risk och fortfarande vill gå till den potentiellt skadliga webbplatsen, följer du dessa steg:

1. Dubbelklicka på M-ikonen i systemfältet för att öppna SecurityCenter.
2. Klicka på Navigering (eller klicka på kugghjulet högst upp till höger).
3. Klicka på Brandvägg, rulla nedåt och klicka på Net Guard.
4. Välj IP-adressen i listan för webbplatsen gå till. Obs! Du måste använda ett DNS/IP-sökverktyg för att identifiera IP-adressen efter namn.  Tydligare:

Select the IP Address listed for the site that you want to access. NOTE: To identify the IP address by name, you need to use a DNS or IP address lookup tool.

5. Klicka på Redigera, ändra sedan Blockera till Tillåt.
6. Klicka på Spara eller Tillämpa.
Obs! När webbplatsen har granskats och statusen har ändrats, kan du rensa den från listan genom att välja objektet och klicka på Ta bort. Om status fortsätter att vara otillförlitligt, blockeras IP-adressen igen. Du måste använda stegen ovan för alla otillförlitliga IP-adresser.
Relaterad information
Gå till http://www.mcafee.com/us/mcafee-labs/threat-intelligence.aspx för allmän information om hot.

På engelska för bättre begriplighet

Net Guard blocks access to specific websites if ratings are not trustworthy

https://service.mcafee.com/webcenter/portal/oracle/webcenter/page/scopedMD/s55728c97_466d_4ddb_952d_05484ea932c6/Page29.jspx?wc.contextURL=%2Fspaces%2Fcp&locale=en-US&articleId=TS101116&_afrLoop=530753718904612&leftWidth=0%&showFooter=false&showHeader=false&rightWidth=0%&centerWidth=100%#!%40%40%3FshowFooter%3Dfalse%26locale%3Den-US%26_afrLoop%3D530753718904612%26articleId%3DTS101116%26leftWidth%3D0%25%26showHeader%3Dfalse%26wc.contextURL%3D%2Fspa ces%2Fcp%26rightWidth%3D0%25%26centerWidth%3D100%25%26_adf.ctrl-state%3Dxhmotlahp_67

Hej genom att kopiera länkar funkar det nu att öppna jag gick in på macfee netguard och provade olika ip adresser som stod där en funkade inte och en funkade.Ska jag ta bort dom som inte fungerar? Jag kom ut på faebook nu ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev mbgtmari:

Om du @sussisue2, liksom vertpre och Mikael63, inte kommer till McAfees Konsumentsupportsidor utan till en tom varukorg när ni klickar på Stafstafs, Cecilias och mina länkar kan felet vara Eforums. Jag föreslår därför att du inte klickar på våra länkar utan i stället kopierar dem (Ctrl+C) en i taget och klistrar in (Ctrl+V) i webbläsarens adressfält. Då bör du komma rätt. Berätta gärna om detta fungerar.

funkar när jag kopierar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, skrev sussisue2:

Hej genom att kopiera länkar funkar det nu att öppna jag gick in på macfee netguard och provade olika ip adresser som stod där en funkade inte och en funkade.Ska jag ta bort dom som inte fungerar?

Ja ta bort den adress som inte fungerar. Bra att du kommer in på Facebook nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev mbgtmari:

Ja ta bort den adress som inte fungerar. Bra att du kommer in på Facebook nu.

ok tusen tack gör hjälpem ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Ja ta bort den adress som inte fungerar. Bra att du kommer in på Facebook nu.

fick göra samma sak imorse att testa ip adress jag kom in på facebook men inte spel men att tillåta och ta bort funkar det.Brukar ip adresserna vara olika?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ip adrss = med namn ? 

Namn är översatt till siffror 

Vi lättare komma ihåg namn. Typ Aftonbladet  ställ för masas siffror 

 

Något är fel , i brandväggen ! 

Jag hade önskat att  jag bor i göteborg.  Det gör jag inte !

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

hej nu har jag samma problem igen och kommer in på facebook.Jag fick hjälp av er tidigare.Det var mcafee och netguard jag skulle göra något där.Läste i tråden här uppe men får i.nte till det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt media är Facebook, Whatsapp och Instagram stort sett nere sen två timmar tillbaka. Dessutom finns det tydligen även vissa problem att nå Twitter och Google för en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...