Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips bättre fläkt? Hp pavilion 690-0003n


Elcykel
 Share

Rekommendera Poster

Hej!
Min Hp pavilion 690-0003no måste stå 25 cm från väggen för att inte krångla när den blir hårt belastad, så jag tänkte att en bättre fläkt kanske skulle kunna göra så jag kan ha den intill väggen (eller 5 cm från, så sladdarna får plats).

Har ni något bra tips på hur jag kan uppgradera fläkten?
Vilka saker ska jag köpa?

Det vore ju riktigt häftigt med någon anordning med fläkt som lyser i olika färger i kombination med 30x30 plastglas.

Tack tacksamt emot alla idéer.
Jag bifogar två bilder.

thumbnail.jpg

thumbnail2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, skrev Elcykel:

Min Hp pavilion 690-0003no måste stå 25 cm från väggen för att inte krångla när den blir hårt belastad, så jag tänkte att en bättre fläkt kanske skulle kunna göra så jag kan ha den intill väggen (eller 5 cm från, så sladdarna får plats).

Varför måste du ha datorn så nära väggen? För att en kylfläkt ska fungera effektivt måste den kunna leda bort luft eller som i ditt fall leda ut den varma luften från datorchassit. Om du då har en vägg tätt intill utblåset kommer genomströmningen attt minska eftersom den blåser luften rakt emot väggen.

 

Om du inte vill ha datorn en bit från väggen behöver du förmodligen ha någon form av slang med anslutning till chassit som leder bort en uppvärmda luften. Ev. i kombination med ytterligare en fläkt som suger in luften till slangen. Googlade lite, men fick bara upp träffar på chassifläktar.

 

En kraftigare fläkt kanske kan hjälpa, men grundproblemet är att utblåset ligger för nära väggen. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...