Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Teamsmöte och mikrofon


kiwi01
 Share

Rekommendera Poster

Vi är ett antal personer som istället för adventsfika hemma hos mig ska ha ett Teamsmöte på söndag. Vi hade en förövning för ca en vecka sedan, det lyckades bra till slut efter att gruppskaparen skickade en länk via mail till mig som jag öppnade på surfplattan. Några använde sina mobiler, men åtminstone gruppledaren satt vid en datorskärm.
Jag hade tidigare försökt installera Teams i datorn, där jag måste välja ett alternativ av tre; företag/student/familj och vänner. Jag väljer så klart det sistnämnda varpå jag obönhörligen blev hänvisad till Skype, vilket gjorde mig irriterad.

Igår ringde dottern och ville att vi skulle testa webbversionen tillsammans. Genom att välja företag lyckades vi så småningom komma i kontakt med varandra, dvs vi såg varandra men prata fick vi göra genom våra mobiler – det finns ingen mikrofon i min dator nämligen. Och det visste jag ju.

Lite trångt blir det ju surfplattan då vi blir ca 14 personer men det ska väl gå.

 

Jag känner mig alltför stressad att skaffa en mikrofon, har absolut ingen aning om vad jag ska titta på. Vad ska jag ha för mikrofon? (Det finns ett uttag för den på lådfronten.) Detta med tanke på  eventuella kommande möten.
Så det tänkte jag be om hjälp med. Varför göra själv sådant som andra gör så mycket bättre? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att hörlurar med mikrofon är vad du söker. Här finns en uppsjö av produkter på marknaden av utanpåliggande lurar och snäckor att stoppa in i öronen, med mikrofon. Har för liten erfarenhet av vad som är bra och prisvärt så bifogad länk ska ses som ett exempel https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/horlurar/in-ear/andersson-ieh-1-6-white/1009041.9292/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kiwi01: Är det just tips på mikrofon som du söker eller är det också frågor som har att göra med Teams?

I det första fallet så har det ju inget med videomöten att göra och jag kan flytta tråden till det ställe som handlar om tips på datortillbehör.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, skrev Cecilia:

Kiwi01: Är det just tips på mikrofon som du söker eller är det också frågor som har att göra med Teams?

I det första fallet så har det ju inget med videomöten att göra och jag kan flytta tråden till det ställe som handlar om tips på datortillbehör.

 

OK, du kan flytta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, skrev Thirteen:

Antar att hörlurar med mikrofon är vad du söker. Här finns en uppsjö av produkter på marknaden av utanpåliggande lurar och snäckor att stoppa in i öronen, med mikrofon. Har för liten erfarenhet av vad som är bra och prisvärt så bifogad länk ska ses som ett exempel https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/horlurar/in-ear/andersson-ieh-1-6-white/1009041.9292/

 

Aha, så jag skulle i princip bara behöva "Bekväma in-ear-hörlurar med headset-funktion" för 99:- ??
Jag trodde det skulle bli dyrt. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev kiwi01:

 

Aha, så jag skulle i princip bara behöva "Bekväma in-ear-hörlurar med headset-funktion" för 99:- ??
Jag trodde det skulle bli dyrt. Tack!

Upprepar att jag har ingen aning om kvalitén du får för 99 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvalitén är nog inte så hög på just de där men ska man inte lyssna på musik och bara använda dem då och då så kan något i den prisklassen duga. Det är tunna sladdar och antagligen är infästningarna ömtåliga så det är risk för att det blir avbrott med tiden, se recensionerna.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter man framåt på samma sajt så hittar man ex ”in-ear hörlurar med inbygg mikrofon för 199:- liksom ett par andra lurar med mikrofon för 149:- . Alltså skulle de kunna kallas ”headset” som produkten nämnd ovan?
Bara så jag fattar. All hemelektronik liksom vitvaror beskrivs så olika så man (jag) blir bara förvirrad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte "headset" men "headset-funktion" som är det som använts om de som det länkades till. Headset är väl mer traditionella hörlurar med bygel över huvudet och mikrofon på pinne som sticker fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett biligare högtalare fungera lyssna 

Mic , så läng det 3,5 i kontakt  så ta dom från följde med mobilen . 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...