-
Liknande Innehåll
-
Av tobson
Stort problem som jag ej löser, försökt söka runt men inget hjälper.
Oavsett om datorn är inkopplad eller ej så upprättas ej anslutning till servern, utan måste också startas om för att detta ska ske. (Tydligen fungerade detta bra sedan senaste windows-uppdateringen lades in, tror den heter
Datorn är en Surfacebook med senaste funktionsuppdateringar etc från windows update. (2004?)
Hit me! tips mottages !!
-
Av Kalle Dator1
Hej !
Det här med Windows10 och uppdateringar, den ena efter den andra...
Jag tycker att det oftast blir en hel del försämringar och extra krångel så snart en mer omfattande uppdatering har genomförts !
Nu är den klocka och den kalender som jag haft nytta av i flera år borttagna från skrivbordet. Finns visserligen fortfarande att tillgå, vilket jag utnyttjat i flera omgångar, men nu har man satt P för nyttan av dem genom att såväl klockan som kalendern visar upp en vit yta i stället för det som de ska visa....
Har förstått att båda dessa nämnda har inneburit säkerhetsrisker, och nu - med så mycket större och mer vidlyftig kriminalitet, ruffel och båg även på nätet, fattar även en tokskalle som jag att man ska försöka eliminera sådant som ger utrymme för skum hantering...
Så söker jag nu efter någon ersättning, då jag gärna vill ha dessa attiraljer på skrivbordet, men var finna något som går att använda utan en massa krångel och extra onödigheter. Tycks inte finnas mycket att tillgå som är och fungerar enkelt.
Ja vill t ex varken ha någon stor blaffa till klocka,digital eller analog, som fyller hela skärmen, eller ligger fast på en bild, tagandes en stor del av skärmen i anspråk. Finns där något vettigt alternativ som betalgrej ?
Funderar nästan på att tillverka en själv genom Visual Basic, vilket kanske går att genomföra...
Men medan jag funderar på detta, så lyssnar jag villigt till goda råd genom Eforum, som ofta har bra svar på det mesta...
Med vänlig hälsning
/Kalle
-
Av Ludjo
Hej!
Jag har en ny HP Elitebook och reagerade direkt på att ljusstyrkan på laptopens skärm är för dålig/svag. Jag kollar med FN-knapparna och i Windows (WIN 10 Business) att ljusstyrkan är maxad, men det räcker ändå inte på långa väger tycker jag!
Jag har försökt kolla alla energispar inställningar och dragit upp dem till "bästa prestanda".
Har kollat drivrutinen till grafikkortet (AMD Radeon Vega 8 Graphics?) och även inställningarna på grafikkortet.
Vad mer finns det att göra?
Jag är övertygad om att skärmen går att få ljusare rent hårdvarumässigt, men att någon inställning "stoppar"...
Tack på förhand!
-
Av Kalle Dator1
Hej !
Behöver lite hjälp och råd om ett underligt fel i mina webbsidor.
Jag håller på att fräscha upp subsidor med videoklipp, så att de ska kunna laddas hem ifall att det blir för hackigt att titta på dem direkt på sidan när man har en lite skraltig lina, och om man gärna vill ladda ned klippet för flera tittningar.
Samtidigt så passar jag på att rätta till skönhetsfel och irritationsmoment, och det är i det sammanhanget som jag hittar lite underliga felaktigheter.
Sitter vanligen och jobbar i en dator med Windows 7, men för att kolla så jämförde jag resultatet på en Windows 10 bestyckad dator, och där blev ett av videoklippen av ett helt annat format, trots att det är en likadan skärm med samma upplösning.
På Windows 10-skärmen blev en av visningarna uppspelade i en mycket liten spelare, medan andra klipp ser helt normala ut, och ändå är det ingenting i html-koden som skiljer dem åt, annat än små avvikelser i bredd och höjd på de ingående "<tables>" och "<td>", vilket inte borde förvandla spelarna till en bråkdel av sin riktiga storlek..
Jag är amatör på html-området men tar ändå risken att göra bort mig genom att tillställa hugade experter att kika på mina subsidor och försöka hitta någon lösning, kanske även lite bättre koder för att presentera video på sin hemsida.
Kan tänka mig att det finns andra smartare koder, men jag är inte så hemma på dem och tycker att det borde duga långt med html !
Hemsidans webb-adress för video-klipp är
http://karlerik39.no-ip.org/Videogalleri/Videogalleri.htm
Men det är på Sydafrika som jag har dagens problem.!
M v h
/Kalle
-
Av tobson
Märkligt fel som jag inte får bukt på.
Min HP Zbook 17 g2, med Windows 10 har inte varit påslagen på 2 veckor. Startade upp den och den kändes trög, installerade senaste Windows uppdatering och startade om. Då kom det ett felmeddelande till slut som inte försvann.
Höll inne knappen för att få datorn att stängas av.
Nu startar den sakta upp men efter 10sek drar fläktarna igång och någon bild blir de aldrig. Caps lock och numlock blinkar sakta i börja. Ser man.
Vad har hänt och hur löser ja de?
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemtekniker IT, fjärrstyrningBorlänge (Stad), Dalarna, Gävle (Stad), Gävleborg, Göteborg (Stad), Västra Götaland, Solna (Stad), Stockholm
- Senior projektledareStockholm (Län)
- Projektledare inom IT som stöd för att utveckla bättre matvanor och säkrare livsmedelUppsala (Län)
- Förvaltningsledare inom IT till SISStockholm (Län)
- Webbutvecklare till LäromedelsavdelningenÖrebro (Län)
- Systemtekniker IT, fjärrstyrning