Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta wordpress startsida.


eken81
 Share

Go to solution Solved by eken81,

Rekommendera Poster

Jag har problem med en väldigt basal sak. Jag vill byta ut startsidan på min Wordpress webbplats till en annan, fungerar inte.

 

Går in på: Inställningar - Läsa - Statisk sida - Väljer sida och trycker på spara. Inget ändras.

 

Kan det på något sätt spela roll att sidan är en sida som är omarbetad från en sida som legat på webbplatsen innan? Men alltså inte som startsida då. Kan valet av tema störa? Snälla hjälp.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta upp Tema-anpassare.

 

Gå till inställningar för Startsida.

 

Gå in under Startsida och välj den sida du vill använda. OBS, du måste ha minst 2 sidor för att detta ska fungera.

 

Klicka på Publicera, så bör det fungera sedan.

 

Ladda sedan om Aktuell sida, så borde du få upp den startsida du har valt.

 

Nu använder jag ett specifik tema, men det borde inte spela någon roll, för att hitta rätt.

Redigerad av Laso
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på vår förening så går jag till Adminpanelen/Utseende/Anpassa och sedan inställningar för Startsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Solution

En liten återkoppling. 

 

Problemet blev löst till slut, tyvärr med flera inblandade på sidan, varför jag inte helt klart kan redogöra för hur det löstes.

 

Men kort sagt så kom vi fram till att med den senaste Wordpressversionen så saknade Temat vi använder en funktion. Så inom det snaraste lär vi få byta till ett nytt och mer up-to-date tema.

 

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...